Rewitalizacja obszarów postindustrialnych
Kierunek studiów: Etnologia i antropologia kulturowa
Kod programu: 12-S2AK16.2017
| Nazwa modułu: | Rewitalizacja obszarów postindustrialnych |
|---|---|
| Kod modułu: | 12-AK-EK-S2-1ROP |
| Kod programu: | 12-S2AK16.2017 |
| Semestr: | semestr zimowy 2017/2018 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Opis: | Tematyka zajęć - obok dostarczenia wieloaspektowej wiedzy na temat procesu rewitalizacji terenów poprzemysłowych - ma pobudzić studentów do krytycznej analizy i oceny możliwości rewitalizacji obszarów zdegradowanych. Wymiana myśli winna doprowadzić do odpowiedzi na kluczowe pytania dotyczące charakteru, zakresu oraz funkcjonalnego wymiaru planowanych przemian. Należą do nich takie kwestie:
- Z jakimi konkretnymi zadaniami w sferze społeczno-kulturowej, przestrzennej, ekologicznej i gospodarczej łączyć się powinien kompleksowy i interdyscyplinarny proces rewitalizacyjny?
- Co uczynić fundamentem zmian i kluczową siłą motywującą do tworzenia strategii przebudowy infrastruktury materialnej oraz zmiany mentalności i organizacji życia społecznego?
- Jakiego typu działania mogą na nowo spoić i ożywić rozbite, marginalizowane społeczności żyjące na terenach zdegradowanych?
- Jaką drogę postępowania przyjąć, aby w zgodzie z potrzebami i wartościami danej społeczności i przy jej aktywnej partycypacji przygotować i realizować program rewitalizacyjny ? Jak w tym kontekście zachować walory historyczne, unikatowość i lokalny koloryt tych obszarów?
|
| Wymagania wstępne: | Brak wymagań |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
docenia rolę i znaczenie rewitalizacji obszarów postindustrialnych dla pozytywnych relacji międzyludzkich oraz lepszych warunków życia mieszkańców obszarów zdegradowanych
[_K_1] |
K_K02 [4/5] |
ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie postindustrialnego dziedzictwa kultury materialnej
[_K_2] |
K_K04 [4/5] |
potrafi posługiwać się kluczową terminologią oraz ujęciami teoretycznymi wykorzystywanymi w metodologii zintegrowanej rewitalizacji
[_U_1] |
K_U01 [4/5] |
umie wykorzystać zdobytą wiedzę do określenia i zastosowania odpowiedniego, skutecznego sposobu rewitalizacji konkretnego obszaru zdegradowanego
[_U_2] |
K_U02 [4/5] |
ma uporządkowaną wiedzę na temat zrównoważonego rozwoju terenów postindustrialnych; rozumie konieczność kompleksowych, skoordynowanych i konsekwentnych działań nakierowanych na ożywienie zdegradowanych obszarów poprzemysłowych
[_W_1] |
K_W04 [4/5] |
ma usystematyzowaną wiedzę na temat przestrzennych, społecznych, kulturowych i gospodarczych wymiarów rewitalizacji; zna główne problemy związane z podejmowanymi działaniami rewitalizacyjnymi
[_W_2] |
K_W04 [3/5] |
zna założenia podstawowych modeli rewitalizacji terenów poprzemysłowych [_W_3] |
K_W04 [3/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| praca pisemna [_w_1] | sprawdzenie stopnia znajomości i rozumienia treści wykładów oraz literatury uzupełniającej |
_K_1 |
| prezentacja [_w_2] | zbadanie poziomu zdobytej wiedzy oraz stopnia jej twórczego wykorzystania na podstawie przedstawienia oraz poddania krytycznej analizie wybranych przykładów zrealizowanych/realizowanych projektów rewitalizacyjnych |
_K_2 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [_fs_1] | wykład wybranych zagadnień z wykorzystaniem środków audiowizualnych |
15 | lektura uzupełniająca, praca z tekstem |
15 |
praca pisemna [_w_1] |
| ćwiczenia [_fs_2] | analiza tekstów połączona z dyskusją, metoda projektów, prezentacje -przedstawienie przez studentów efektów pracy własnej |
15 | indywidualne przygotowanie wybranych tekstów do dyskusji, zgromadzenie stosownego materiału i sporządzenie prezentacji |
15 |
prezentacja [_w_2] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||