Poetyka reklamy Kierunek studiów: Filologia polska
Kod programu: 02-S1FLP12.2014

Nazwa modułu: Poetyka reklamy
Kod modułu: 02-FP-DP-S1-PRe
Kod programu: 02-S1FLP12.2014
Semestr: semestr letni 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Zajęcia powinny wykształcić umiejętność analizy tekstu promocyjnego ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności rozróżniania rodzajów promocji i tropów retorycznych zawartych w ich strukturze skonfigurowanej ze względu na różne cele szczegółowe. Rozważania wokół tekstów z dominującą funkcją impresywną: promocja, autopromocja, perswazja, propaganda, perswazja, manipulacja, public relations. Dyferencjacja pojęć z punktu widzenia współczesnej kultury słowa, hierarchizacja funkcji tekstowych. Miejsce reklamy wśród innych technik promocyjnych. Mechanizmy perswazji. Chwyty, figury, tropy retoryczne. Definicje w reklamie. Slogan jako wyróżnik reklamy. Historia pojęcia. Falsyfikacja sloganów. Reklama jako tekst: spójność, tematyzacja, repetytywność, wskaźniki delimitacji, hybrydyczność generyczna jako cecha definicyjna. Sposoby reklamowego wartościowania. Językowe eksponenty funkcji perswazyjnej. Kreowanie skutecznych tekstów perswazyjnych – ćwiczenia na zadany temat (umiejętność hierarchizacji informacji, budowanie emocji, rola stereotypu w budowaniu tekstu perswazyjnego; wykorzystanie zwrotu frazeologicznego i cliche, dobór słownictwa; entropia i redundancja tekstu perswazyjnego; perswazja obrazu).
Wymagania wstępne:
Brak.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
zna podstawową terminologię z zakresu nauk humanistycznych przydatną dla literaturoznawstwa oraz nauki o języku; zna pojęcia literaturoznawcze i językoznawcze wykorzystywane przez inne nauki humanistyczne [PRe_1]
K_W02 [3/5]
zna najważniejsze polskie czasopisma naukowe z dziedziny literaturoznawstwa oraz językoznawstwa [PRe_2]
K_W10 [2/5]
posiada wiedzę o wpływie innych kultur na literaturę i język polski; rozumie związki i zależności między różnymi literaturami, kulturami i kodami komunikacyjnymi [PRe_3]
K_W13 [2/5]
potrafi wykorzystać do celów analizy językowo-stylistycznej tekstu wybraną metodę oraz odpowiednią terminologię językoznawczą [PRe_4]
K_U03 [3/5]
samodzielnie pracuje z tekstami źródłowymi (literackimi i nieliterackimi), czyta i potrafi wykorzystaliteraturę naukową z zakresu literaturoznawstwa i językoznawstwa [PRe_5]
K_U05 [3/5]
umie przeprowadzić analizę współczesnego tekstu nieliterackiego na każdym jego poziomie [PRe_6]
K_U09 [2/5]
postrzega zjawiska językowe i literackie przez pryzmat społeczno-kulturowego zróżnicowania obiegów komunikacyjnych [PRe_7]
K_U12 [4/5]
posiada dobrą adaptacyjność do wymagań rynku pracy [PRe_8]
K_K02 [2/5]
potrafi pracować w ramach zespołu realizującego wyznaczone przez nauczyciela akademickiego zadanie [PRe_9]
K_K03 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Prace domowe [PRe_w_1]
Ocena postępów studenta na podstawie zleconych mu prac domowych – zbieranie materiału, umiejętność opisania go metodami pracy wyuczonymi na zajęciach.
PRe_1 PRe_2 PRe_3 PRe_4 PRe_5 PRe_6 PRe_7 PRe_8 PRe_9
Test sprawdzający [PRe_w_2]
Test weryfikujący znajomość pojęć z zakresu przedmiotu oraz metod postępowania z materiałem pozostającym w zakresie modułu.
PRe_1 PRe_2 PRe_3 PRe_4 PRe_5 PRe_6 PRe_7 PRe_8 PRe_9
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [PRe_fs_1]
Zajęcia prowadzone są z użyciem poniższych metod: 1. oglądowe (pokaz, obserwacja); 2. słowne (opis, objaśnienie, wyjaśnienie). 3. Praktycznego działania: - syntetyczna - nauczanie wykonywania analizy - analityczna - rozbicie analizy na części składowe - kompleksowa - dzielenie całości na fragmenty i po ich opanowaniu łączenie w całość.
30
Samodzielna realizacja poleceń na zajęciach.
30 Prace domowe [PRe_w_1] Test sprawdzający [PRe_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)