Development of the concept of information
Field of study: Information in e-Society Institutions
Programme code: 02-S1IE14.2014

Module name: | Development of the concept of information |
---|---|
Module code: | 02-IE-S1-RII01 |
Programme code: | 02-S1IE14.2014 |
Semester: | winter semester 2014/2015 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Description: | W ramach modułu studenci zdobędą zaawansowaną wiedzę związaną historią i ewolucją informacji, poznają więc problematykę z zakresu między innymi informatologii, bibliologii, historii kultury, nauki, sztuki i techniki. Realizacja modułu sprawi, że student posiądzie wiedzę dotyczącą rozwoju informacji w różnych kręgach kulturowych, form i modelów kom ubikacji międzyludzkiej oraz instytucji związanych informacją. Ponad to w ujęciu problemowo-chronologicznym przedstawione zostaną wybrane problemy zagadnienia, jak np. – wspomniana już – ewolucja, formy, techniki, modele oraz źródła związane z informacją. Przy rozbudowywaniu wiedzy Student pogłębi swój zasób terminologiczny z zakresu poruszanych zagadnień. Będzie potrafić krytycznie oceniać literaturę przedmiotu i identyfikować wytwory kultury. |
Prerequisites: | Wiedza z zakresu przedmiotów humanistycznych zdobyta w szkole średniej oraz informacje, kompetencje i umiejętności związane z modułem podstawy nauki o informacji. |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student ma poszerzoną wiedzę na temat kluczowej roli informacji, jej twórców, odbiorców w procesach komunikowania się oraz tworzenia współczesnego społeczeństwa. Poznaje typy, formy, wzorce tworzenia, przekazywania, odbierania, a także przechowywania informacji powstałe na przestrzeni dziejów.
[RII01_01] |
K_W01 [3/5] |
Student zna terminologię związaną z szeroko pojętą historią informacji oraz zagadnieniami z nią powiązanymi. [RII01_02] |
K_W02 [5/5] |
Poprzez poznanie dziejów informacji, student nabywa wiedzę o genezie, ewolucji i kierunkach zmian zachodzących w informatologii w odniesieniu do idei e-społeczeństwa.
[RII01_03] |
K_W03 [4/5] |
Student, wykorzystując i zestawiając informacje nabyte podczas zajęć, z już posiadanymi z innych modułów, potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie na tematy dotyczące historii informacji i jej roli na przestrzeni
dziejów.
[RII01_04] |
K_U10 [5/5] |
Student, znając zakres posiadanej przez siebie wiedzy związanej z dziejami informacji, rozumie potrzebę permanentnego dokształcania się i rozwoju zawodowego.
[RII01_05] |
K_K01 [3/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Test [RII01_w_01] | Test sprawdzający poziom przyswojenia wiedzy z zakresu omawianej problematyki. |
RII01_01 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [RII01_fs_1] | Wykład konwersatoryjny przybliżający wiedzę z zakresu historii informacji |
15 | Lektura uzupełniająca zgodna z zaleceniami prowadzącego |
45 |
Test [RII01_w_01] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |