Aktywność językowa dziecka Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 06-S2PE12.2014

Nazwa modułu: Aktywność językowa dziecka
Kod modułu: EW_AJ
Kod programu: 06-S2PE12.2014
Semestr: semestr zimowy 2014/2015
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Moduł zawiera poszerzone treści z zakresu dziecięcej aktywności językowej. Zajęcia realizowane w ramach modułu służą rozszerzeniu kompetencji niezbędnych do prowadzenia zajęć z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. W wyniku udziału w proponowanych zajęciach student uporządkuje oraz rozwinie swoją wiedzę i umiejętności z zakresu organizacji i realizacji różnorodnych form aktywności dziecka, a także przygotuje się do wyzwalania kreatywności dziecka, świadomego doboru metod, mediów oraz materiałów dydaktycznych, właściwych do realizacji zajęć przedszkolnych i wczesnoszkolnych. Celem modułu jest przygotowanie studenta do rozwijania zdolności językowych dzieci. Zajęcia w formie wykładowej i ćwiczeniowej oraz praca własna studenta mają doprowadzić do uzyskania zakładanych efektów kształcenia modułu.
Wymagania wstępne:
Osiągnięcie na studiach pierwszego stopnia efektów kształcenia związanych z kwalifikacjami uprawniającymi do wykonywania zawodu nauczyciela.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat edukacji lingwistycznej, sprawności i aktywności językowej dziecka w sytuacjach edukacyjnych. [EW_AJ_1]
K_W05 [2/5]
Student ma uporządkowaną wiedzę na temat nauczania i procesów związanych z edukacją lingwistyczną i zastosowaniem języka w sytuacjach edukacyjnych. [EW_ AJ_2]
K_W12 [2/5]
Student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu edukacji lingwistycznej dla projektowania, analizy i oceny sprawności i aktywności językowej dziecka w sytuacjach edukacyjnych. [EW_ AJ_3]
K_U02 [3/5]
Student potrafi generować oryginalne rozwiązania problemów dydaktycznych w aspekcie sprawności i aktywności językowej dziecka w sytuacjach edukacyjnych. [EW_ AJ_4]
K_U09 [3/5]
Student potrafi ocenić przydatność, wybrać i zaplanować realizację właściwego sposobu postępowania dla stymulowania, wspierania i rozwijania sprawności i aktywności językowej dziecka w wybranych zadaniach programowych. [EW_AJ_5]
K_U10 [3/5]
Student docenia wartość aktywności i sprawności językowej w kompetencjach kluczowych. [EW_ AJ_6]
K_K04 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin [EW_ AJ _w_1]
Egzamin uwzględniający zagadnienia z obszaru aktywności językowej dziecka - egzamin ustny
EW_AJ_1 EW_ AJ_2
Praca pisemna [EW_ AJ _ w_2]
Pisemna forma sprawdzenia wiedzy i umiejętności studentów w zakresie oceny tekstu dziecięcego i projektowania działań edukacyjnych zmierzających do rozwijania sprawności językowej uczniów w zakresie tworzenia tekstu pisanego.
EW_ AJ_3 EW_ AJ_4 EW_AJ_5
Dyskusja dydaktyczna [EW_ AJ _w_3]
Zastosowanie metody aktywizującej, której istota polega na zorganizowanej wymianie myśli i poglądów uczestników grupy na dany temat.
EW_ AJ_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [EW_ AJ _fs_1]
Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
15
Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; przygotowanie do egzaminu
45 Egzamin [EW_ AJ _w_1]
ćwiczenia [EW_ AJ _fs_2]
Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy
30
Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; przygotowanie pracy zaliczeniowej
30 Egzamin [EW_ AJ _w_1] Praca pisemna [EW_ AJ _ w_2] Dyskusja dydaktyczna [EW_ AJ _w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
semestr zimowy 2014/2015 Aktywność językowa dziecka [06-PE-EWP-N2-01] (brak informacji)
semestr zimowy 2014/2015 Aktywność językowa dziecka [06-PE-EWP-S2-01] (brak informacji)