Pedagogika ogólna Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 06-S2PE12.2014

Nazwa modułu: Pedagogika ogólna
Kod modułu: O_Pe_II
Kod programu: 06-S2PE12.2014
Semestr: semestr zimowy 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Wszystkie, przedstawione efekty kształcenia Pedagogiki ogólnej planuje się osiągnąć za pomocą wykładowej oraz ćwiczeniowej formy kształcenia, dodatkowo zostaną one pogłębione przez pracę własną studenta. Celem modułu jest poszerzenie pedagogicznej wiedzy studentów oraz ukazanie jej (po)nowoczesnego kontekstu. Treści dydaktyczne realizowane w module mogą się przyczynić do pogłębienia kultury pedagogicznej studenta przez wysiłek samokształceniowy.
Wymagania wstępne:
Brak wyagań wstępnych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna źródła i pole semantyczne terminów pedagogicznych: paideia, humanitas, Bildung, uczenie się, przebudzenie, aksjomat Kerschensteinera, opór, autorytet i in.; dysponuje wiedzą o konsekwencjach egzystencjalnych i epistemologicznych używania danego słownika. [O_Pe_II_1]
K_W01 [3/5]
Student ma wiedzę o myśleniu pedagogicznym, jako wymiarze humanistyki. Orientuje się w strategii przeszukiwania humanistyki na potrzeby inspiracji pedagogicznych. [O_Pe_II_2]
K_W02 [2/5]
Student ma wiedzę o zachodniej tradycji kształcenia (paideia - humanitas - Bildung). Orientuje się w krytycznym i psychoanalitycznym zapleczu współczesnej pedagogiki. Ma wiedzę o (po)nowoczesnym kontekście pedagogiki. [O_Pe_II_3]
K_W03 [3/5]
Student zna pionowy profil rozwoju tożsamości (naturalna - roli - ego). Ma wiedzę na temat akceleratorów myślenia. [O_Pe_II_4]
K_W06 [3/5]
Student stosuje wiedzę z metodologicznego, historycznego, krytycznego, psychoanalitycznego, praktycznego kontekstu pedagogiki do analizy napotkanych zjawisk wychowawczych i pogłębienia uzasadnień własnych diagnoz sytuacji edukacyjnych (obecność i złożoność argumentacji, odwołania lekturowe, własne obserwacje, dostrzeganie dylematów, umiejętność formułowania pytań, inwencja projektowania alternatyw). [O_Pe_II_5]
K_U02 [4/5]
Student buduje spójną wypowiedź na temat: myślenia pedagogicznego, tradycji paideia, oporu w edukacji, pedagogiki krytycznej, profesjonalizmu pedagogicznego, kategorii głosu (autentyczności, dialogu, autorytetu), nieświadomych uwarunkowań edukacji, współczesnych dylematów i problemów pedagogicznych etc. [O_Pe_II_6]
K_U04 [3/5]
Student ma dyspozycję do pogłębiania własnej kultury pedagogicznej przez wysiłek samokształceniowy. Poszukuje przebudzeń i inspiracji kulturowych. Ma świadomość swojej pozycji aspiracji do kompetencji i własnego wydziedziczenia z pełni kultury. [O_Pe_II_7]
K_K01 [3/5]
Student ma motywację do zachowań profesjonalnych, jest wyczulony na pogłębianie i poszerzanie własnej profesji, otwieranie jej na impulsy płynące z różnych dziedzin kultury. Nie godzi się na działania pozorne. [O_Pe_II_8]
K_K05 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin [O_Pe_II_w_1]
Komponent modułu Pedagogika ogólna kończy się egzaminem pisemnym lub ustnym obejmującym znaczną część treści /działań zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia w obrębie modułu.
O_Pe_II_1 O_Pe_II_2 O_Pe_II_3 O_Pe_II_4 O_Pe_II_5 O_Pe_II_6
Praca pisemna [O_Pe_II_w_2]
Dobrowolne opinie studentów zbierane po kursie, w których mogą dojść do głosu zainspirowane lub ukształtowane dzięki zajęciom dyspozycje.
O_Pe_II_7 O_Pe_II_8
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [O_Pe_II_fs_1]
Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej; Wykład problemowy;
15
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą.
45 Egzamin [O_Pe_II_w_1]
ćwiczenia [O_Pe_II_fs_2]
Dyskusja, praca w grupach, analiza tekstu
15
Student przygotowuje pracę pisemną
45 Praca pisemna [O_Pe_II_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)