Dydaktyka drugiego języka
Kierunek studiów: Filologia (filologia romańska)
Kod programu: 02-S2FLR12.2017

Nazwa modułu: | Dydaktyka drugiego języka |
---|---|
Kod modułu: | 02-FL-S2-240D2J |
Kod programu: | 02-S2FLR12.2017 |
Semestr: | semestr letni 2018/2019 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do pracy nauczyciela poprzez zapoznanie ich z podstawowymi wiadomościami z zakresu glottodydaktyki, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki procesu nauczania/uczenia się drugiego języka obcego. |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu glottodydaktyki. |
Literatura podstawowa: | Bednarek J., Lubina E., 2008, Kształcenie na odległość. Podstawy dydaktyki, PWN SA, Warszawa
Dakowska M., 2014, O rozwoju dydaktyki języków obcych jako dyscypliny naukowej, WUW, Warszawa.
Dakowska M., 2007, Psycholingwistyczne podstawy dydaktyki języków obcych. PWN SA, Warszawa
Diadori P., Palermo M., Troncarelli D., 2009: “Manuele di didattica dell’italiano L2”, Guerra edizioni, Perugia.
Diadori P. (a cura) 2010, “Insegnare italiano a stranieri”, Le Monnier, Milano.
Komorowska H., 1999, Metodyka nauczania języków obcych, WSiP, Warszawa.
Pfeiffer W., 2001, „Nauka języków obcych. Od praktyki do praktyki”, Wargos, Poznań
Pichiassi M., 1999: “Fondamenti di glottodidattica”, Guerra Edizioni.
Topol P, 2003: Intermedialne nauczanie języka obcego, Wydawnictwo naukowe UAM, Poznań
Wilczyńska W., 1993, Introduction à la didactique du français langue étrangère, WOM, Koszalin
Wilczyńska W., 1999: Uczyć się czy być nauczanym? O autonomii w przyswajaniu języka obcego. Warszawa – Poznań, PWN S.A.
|
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje oceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności w trakcie realizowania działań
pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych)
[N2_K01] |
KN2_K01 [2/5] |
ma wysoką świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [N2_K03] |
KN2_K03 [2/5] |
ma głęboką świadomość istnienia etycznego wymiaru diagnozowania i oceniania uczniów [N2_K05] |
KN2_K05 [3/5] |
potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych, wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy oraz inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie [N2_U09] |
KN2_U09 [3/5] |
potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce [N2_U10] |
KN2_U10 [4/5] |
posiada komplementarną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji − celach, podstawach prawnych, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych,
wychowawczych i opiekuńczych [N2_W06] |
KN2_W06 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Analiza grupowa wybranych problemów pedagogicznych [w-1] | Przedstawienie, analiza i podsumowanie najbardziej typowych problemów pedagogicznych. |
N2_U09 |
Opracowanie i prezentacja konspektu lekcji, ćwiczeń na rozwijanie poszczególnych kompetencji, [w-2] | Opracowanie konspektu lekcji
Przygotowanie ćwiczeń na rozwijanie poszczególnych kompetencji językowych
Opracowanie przykładowego testu
|
N2_K01 |
Test zaliczeniowy [w-3] | Studenci przystępują do egzaminu w formie pisemnej. |
N2_K01 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [f-1] | Dyskusja na temat wybranych zagadnień z zakresu metodyki nauczania języka obcego |
5 | Aktywne uczestnictwo w zajęciach |
10 |
Analiza grupowa wybranych problemów pedagogicznych [w-1] |
ćwiczenia [f-2] | Praca indywidualna |
10 | Prezentacja przygotowanego konspektu, ćwiczeń, przykładowego testu |
5 |
Opracowanie i prezentacja konspektu lekcji, ćwiczeń na rozwijanie poszczególnych kompetencji, [w-2] |
ćwiczenia [f-3] | Praca w grupach |
10 | Inscenizacja – analiza wybranych zachowań nauczyciela i uczniów |
5 |
Analiza grupowa wybranych problemów pedagogicznych [w-1] |
ćwiczenia [f-4] | Lektura wybranych tekstów |
5 | Aktywne uczestnictwo w zajęciach |
10 |
Test zaliczeniowy [w-3] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |