Psychologia II
Field of study: Philology (Romance Philology)
Programme code: 02-S2FLR12.2017

Module name: | Psychologia II |
---|---|
Module code: | 02-FL-S2-240PS-2 |
Programme code: | 02-S2FLR12.2017 |
Semester: | summer semester 2017/2018 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Description: | Celem modułu jest zapoznanie studentów z podstawowymi obszarami zainteresowań psychologii jako nauki oraz z elementami psychologii stosowanej. Wdrożenie do stosowania podstawowej wiedzy psychologicznej w praktyce pedagogicznej w obszarze działań wychowawczych, profilaktycznych, diagnostycznych i wspomagających funkcjonowanie dzieci i młodzieży. |
Prerequisites: | brak |
Key reading: | • Fontana D. (1998): Psychologia dla nauczycieli. Poznań, Wydawnictwo Zysk i S-ka
• Gerrig R.J., Zimbardo P.G. (2008): Psychologia i życie. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN
• Mietzel G. (2003): Wprowadzenie do psychologii. Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
|
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
understands the need of continuous improvement of his/her professional skills [K01] |
K_K01 [2/5] |
recognizes moral problems and ethical dilemmas in his/her professional career [K02] |
K_K02 [2/5] |
is aware of the ethical dimension to diagnosing and evaluating pupils [N2_K05] |
KN2_K05 [4/5] |
is able to make use of theoretical knowledge in the field of pedagogy and psychology as well as teaching strategies and detailed methodology in order to diagnose, analyse and anticipate pedagogical situations and to choose appropriate strategies to realize particular stages of the educational process [N2_U03] |
KN2_U03 [4/5] |
has an extensive knowledge of biological, psychological, and social aspects of human development across the life cycle, broadened with respect to each educational stage [N2_W01] |
KN2_W01 [4/5] |
can search for, analyse, evaluate, select and integrate information from various sources and formulate his/her own critical opinions on it [U12] |
K_U12 [3/5] |
has an ability of integrating knowledge from various humanistic disciplines and can apply it in uncommon situations associated with his/her professional career [U14] |
K_U14 [3/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Test wiedzy [w-1] | Szczegółowy test sprawdzający wiadomości studentów z zakresu teoretycznych podstaw psychologii jako nauki. |
N2_W01 |
Test kompetencji [w-2] | Test sprawdzający rozumienie sytuacji społecznych związanych z funkcjonowaniem dzieci i młodzieży w relacjach z dorosłymi (rodzice, nauczyciele, wychowawcy) oraz rówieśnikami i sposobów kierowania nimi. |
K01 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [f-2] | Przekaz odbywa się w formie wykładu ustnego na tle prezentacji multimedialnej. |
30 | Zapoznanie się z literaturą podstawową i uzupełniającą. |
30 |
Test wiedzy [w-1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |