Współczesna literatura francuskojęzycznej Kanady
Kierunek studiów: Filologia (filologia romańska)
Kod programu: 02-S2FLR12.2017
| Nazwa modułu: | Współczesna literatura francuskojęzycznej Kanady |
|---|---|
| Kod modułu: | 02-FL-S2-240WLFK |
| Kod programu: | 02-S2FLR12.2017 |
| Semestr: | semestr zimowy 2017/2018 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Opis: | Celem zajęć jest zapoznanie studentów z autorami i dziełami literatury quebeckiej, z jej specyfiką, kierunkami, szkołami literackimi. Ponadto, podczas zajęć, zostanie położony nacisk na rozwijanie umiejętności samodzielnej interpretacji dzieł literackich, identyfikowania cech nurtów literacko-artystycznych, odczytywania relacji intertekstualnych. W kręgu poruszanej problematyki znajdą się również zagadnienia na granicy twórczości literackiej, czasopisma i nagrody literackie. |
| Wymagania wstępne: | Zaliczony moduł obejmujący wiedzę z zakresu historii literatury quebeckiej. |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
jest otwarty na problematykę współczesnego świata, chęci zdobywania wielodyscyplinarnego wykształcenia i wiedzy, rozwijania kompetencji językowych poprzez lekturę, czynną praktykę językową ustną i w redagowaniu tekstów literackich i specjalistycznych, zarówno w języku ojczystym jak i obcym [K04] |
K_K04 [2/5] |
akceptuje odmienność i różnorodność kultur [K08] |
K_K08 [2/5] |
systematycznie uczestniczy w życiu kulturalnym, interesuje się aktualnymi wydarzeniami kulturalnymi, nowatorskimi formami wyrazu, nowymi zjawiskami w sztuce [K10] |
K_K10 [3/5] |
potrafi sprawnie porozumiewać się i dyskutować oraz skutecznie bronić swych racji w sporze [U09] |
K_U09 [4/5] |
wskazuje i objaśnia uwarunkowania społeczno-kulturowe nurtów, konwencji i dzieł literatury danego obszaru językowego [U10] |
K_U10 [3/5] |
potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać , selekcjonować i integrować informację z różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy [U12] |
K_U12 [2/5] |
ma uporządkowaną, pogłębioną i rozserzoną wiedzę ogólną z zakresu filologii [W02] |
K_W02 [3/5] |
ma pogłębioną wiedzę o współczesnym życiu kulturalnym i instytucjach kultury [W06] |
K_W06 [3/5] |
zna terminologię używaną w retoryce i jej praktyczne zastosowania [W15] |
K_W15 [5/5] |
opisuje główne nurty, konwencje i problematykę literatury danego obszaru językowego w ujęciu synchronicznym i diachronicznym [W16] |
K_W16 [4/5] |
zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej [W17] |
K_W17 [3/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Prezentacja/esej [w-1] | W ramach przygotowania do zajęć studenci przygotowują prezentację bądź esej na zadany lub wybrany temat ściśle związany z zaproponowaną przez prowadzącego problematyką wynikającą z charakterystyki modułu. |
U09 |
| Udział w projekcie „Frankofonia” [w-2] | Studenci biorą udział w przedsięwzięciu promującym kulturę (w tym literaturę) kraju, którego język studiują. |
K04 |
| Egzamin ustny [w-3] | Studenci przystępują do egzaminu po każdym semestrze, który ma formę ustną i polega na przedstawieniu komentarza do wylosowanych zagadnień. |
U10 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| konwersatorium [f-1] | prezentacja multimedialna / referat |
5 | Studenci przygotowują prezentację lub odczytują esej |
20 |
Prezentacja/esej [w-1] |
| konwersatorium [f-2] | analiza tekstów literackich oraz dyskusja na temat utworów, nurtów literacko-artystycznych, relacji intertekstualnych oraz gatunków paraliterackich |
20 | Studenci odnajdują wskazany fragment utworu, przygotowują się pod względem leksykalnym, a następnie opracowują analizę przeczytanego fragmentu utworu literackiego |
20 |
Udział w projekcie „Frankofonia” [w-2] |
| konwersatorium [f-3] | praca w parach nad wybranymi zagadnieniami wprowadzającymi do analizy dzieł |
5 | Studenci opracowują wskazane do omówienia na zajęciach zagadnienia wprowadzające |
20 |
Udział w projekcie „Frankofonia” [w-2] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| semestr zimowy 2017/2018 | Współczesna literatura francuskojęzycznej Kanady [02-FL-S2-240WLFK] | francuski |