Praktyka dydaktyczna z informatyki I Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: 03-S1MT12.2016

Nazwa modułu: Praktyka dydaktyczna z informatyki I
Kod modułu: 03-MO1S-18-PDIn1
Kod programu: 03-S1MT12.2016
Semestr: semestr zimowy 2018/2019
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Celem ćwiczeń metodycznych w szkole jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno – wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki informatyki (metodyki nauczania) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym. Ćwiczenia metodyczne w szkole odbywają się równolegle z realizacją komponentu 2 tego modułu. W trakcie w/w zajęć następuje kształtowanie kompetencji dydaktycznych przez: 1) zapoznanie się ze specyfiką szkół, w których odbywane są ćwiczenia metodyczne, w szczególności poznanie realizowanych przez nią zadań dydaktycznych, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, pracowników, uczestników procesów pedagogicznych oraz prowadzonej dokumentacji; 2) obserwowanie aktywności uczniów oraz wszelkich czynności podejmowanych przez nauczyciela szkoły, w której odbywane są ćwiczenia metodyczne, 3) współdziałanie z nauczycielem w planowaniu i przeprowadzaniu lekcji (zajęć).
Wymagania wstępne:
Praktyka dydaktyczna matematyki I
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada doświadczenie w praktycznym wykorzystywaniu wiedzy z zakresu dydaktyki informatyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej [PDIn1_1]
KN_W01 [1/5] KN_W05 [1/5] KN_W12 [1/5]
Posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów [PDIn1_2]
KN_U01 [3/5] KN_U03 [3/5] KN_U07 [3/5] KN_U08 [3/5] KN_K05 [3/5]
Wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów; [PDIn1_3]
KN_W13 [2/5] KN_U04 [2/5] KN_U14 [2/5] KN_U15 [2/5] KN_K01 [2/5]
Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności [PDIn1_4]
KN_W14 [1/5] KN_U08 [1/5] KN_U12 [1/5] KN_K04 [1/5]
Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces [PDIn1_5]
KN_W03 [1/5] KN_U06 [1/5] KN_K02 [1/5] KN_K06 [1/5]
Jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela [PDIn1_6]
KN_U01 [2/5] KN_U02 [2/5] KN_U03 [2/5] KN_U04 [2/5] KN_U07 [2/5] KN_U08 [2/5] KN_U13 [2/5] KN_K07 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
obserwowanie lekcji informatyki [PDIn1_w_1]
weryfikacja umiejętności współdziałania z opiekunem praktyk, planowania oraz omawiania lekcji informatyki (II etap edukacyjny)
PDIn1_1 PDIn1_2 PDIn1_3 PDIn1_4 PDIn1_5 PDIn1_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
praktyka [PDIn1_fs_1]
Ćwiczenia metodyczne w szkole: obserwacja lekcji prowadzonej przez nauczyciela, analiza lekcji w toku dyskusji, opracowanie notatki hospitacyjnej
30
opracowywanie scenariusza metodycznego lekcji
15 obserwowanie lekcji informatyki [PDIn1_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)