Przygotowanie psychologiczne do nauczania na II etapie edukacyjnym Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: 03-S1MT12.2016

Nazwa modułu: Przygotowanie psychologiczne do nauczania na II etapie edukacyjnym
Kod modułu: 03-MO1S-12-PPsN
Kod programu: 03-S1MT12.2016
Semestr: semestr zimowy 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Celem modułu jest przekazanie studentom podstawowych informacji na temat psychologicznych uwarunkowań procesu uczenia się i nauczania odniesionych do II etapu edukacyjnego, zapoznanie studentów z metodami wspierającymi efektywność nauczania na tym etapie oraz wykształcenie umiejętności wykorzystywania zdobytej wiedzy w środowisku wychowawczym.
Wymagania wstępne:
brak
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada podstawową wiedzę z zakresu psychologicznych uwarunkowań procesu nauczania odniesioną do kształcenia uczniów na II etapie edukacyjnym, w tym wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych [PPsN_1]
KN_W05 [3/5] KN_W10 [3/5]
Posiada podstawową wiedzę na temat psychologicznych aspektów projektowania i prowadzenia badań diagnostycznych w praktyce pedagogicznej [PPsN_2]
KN_W07 [3/5]
Posiada podstawowe umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych [PPsN_3]
KN_U05 [4/5]
Ma podstawową wiedzę na temat psychologicznych wyznaczników optymalnego kierowania procesami kształcenia i wychowania, którą potrafi wykorzystać w optymalizacji przebiegu tych procesów [PPsN_4]
KN_U09 [3/5]
Ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych oddziaływań pedagogicznych w odniesieniu do uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. [PPsN_5]
KN_K03 [3/5]
Ma świadomość etycznego wymiaru diagnozowania i oceniania uczniów [PPsN_6]
KN_K04 [1/5] KN_K05 [2/5]
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy z zakresu psychologii nauczania i rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego w tym obszarze [PPsN_7]
KN_K01 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
egzamin [PPsN_w_1]
Zbiorczy test składający się z pytań zamkniętych jednokrotnego i wielokrotnego wyboru sprawdzający wiedzę studentów z zakresu nabytej wiedzy psychologicznej
PPsN_1 PPsN_2
opracowanie projektu [PPsN_w_2]
Projekt będzie przygotowywany częściowo w ramach zajęć, częściowo w ramach pracy własnej studentów, co pozwoli 1. sprawdzić umiejętności przełożenia wiedzy teoretycznej na postępowanie praktyczne w działalności pedagogicznej 2. na ocenę kompetencji diagnostycznych, komunikacyjnych i interpersonalnych
PPsN_3 PPsN_4 PPsN_5 PPsN_6 PPsN_7
kolokwium [PPsN_w_3]
Pytania problemowe sprawdzające nabytą wiedzę i umiejętność jej wykorzystania w praktyce oraz kompetencje społeczne i interpersonalne niezbędne w pracy pedagogicznej (wychowawczej i opiekuńczej)
PPsN_1 PPsN_2 PPsN_3 PPsN_4 PPsN_5 PPsN_6 PPsN_7
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PPsN_fs_1]
Prezentacja z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych
15
Przygotowanie do egzaminu
15 egzamin [PPsN_w_1]
konwersatorium [PPsN_fs_2]
Dyskusja, praca w grupach, praca nad projektem
15
Przygotowanie projektu, wnikliwe zapoznanie się z literaturą przedmiotu
15 opracowanie projektu [PPsN_w_2] kolokwium [PPsN_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)