Inżynieria oprogramowania Kierunek studiów: Inżynieria biomedyczna
Kod programu: 08-S1IB12.2017

Nazwa modułu: Inżynieria oprogramowania
Kod modułu: 08-IBIO-S1-17-5-IO
Kod programu: 08-S1IB12.2017
Semestr: semestr zimowy 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Opanowanie materiału z modułu Inżynieria oprogramowania wymaga działań na dwóch płaszczyznach: poznanie i zrozumienia podstaw teoretycznych oraz nabycie praktycznych umiejętności posługiwania się wiedzą teoretyczną. Podstawy teoretyczne to przede wszystkim przyswojenie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z przedmiotem, nabycie umiejętności kojarzenia oraz zastosowania omawianych zagadnień. To również „wiedza” o tym, gdzie w literaturze można znaleźć szczegółowe informacje (metodologie, notacje, przykłady). Umiejętności praktyczne nabyć można poprzez analizę przykładów projektów informatycznych, a przede wszystkim przez samodzielną pracę. Studiowanie modułu wymaga uwzględnienia dwóch aspektów, które są cechą inżyniera - praktyczne wykorzystywanie swojej wiedzy i umiejętności w działalności zawodowej.
Wymagania wstępne:
brak
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma elementarną wiedzę w zakresie inżynierii oprogramowania [k_1]
W14 [3/5]
zna metody i metodologie stosowane podczas modelowania i projektowania oprogramowania [k_2]
W13 [3/5]
potrafi zrealizować prosty projekt informatyczny przez etap analizy, gromadzenia wymagań i modelowania [k_3]
U25 [5/5]
potrafi pracować indywidualnie i w zespole [k_4]
U27 [2/5]
potrafi posługiwać się oprogramowaniem wspomagającym modelowanie i projektowanie oprogramowania [k_5]
U24 [3/5]
potrafi dokonać analizy projektu informatycznego i ocenić celowość zastosowania wybranych rozwiązań [k_6]
U23 [3/5]
potrafi pozyskiwać informacje z literatury, zasobów internetowych oraz innych źródeł [k_7]
U03 [2/5]
potrafi opracować dokumentację projektu informatycznego [k_8]
U02 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
projekt [k_w_1]
W ramach modułu zespoły 2-3 osobowe będą realizować jeden projekt w zakresie analizy, gromadzenia wymagań i modelowania. Zostanie opracowana dokumentacja projektowa.
k_1 k_2 k_3 k_4 k_5 k_6 k_7 k_8
burze mózgów [k_w_2]
Zaproponowanie rozwiązania bądź rozwiązanie danego problemu przez wszystkich studentów w grupie w ramach burzy mózgów.
k_3 k_4 k_5
egzamin [k_w_3]
Test wyboru z zakresu zagadnień omawianych na wykładzie i w trakcie zajęć laboratoryjnych.
k_1 k_2 k_3 k_6 k_7 k_8
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [k_fs_1]
Wykład wprowadzający do zrozumienia najważniejszych zagadnień inżynierii oprogramowania ilustrowany jest pokazem slajdów oraz portali internetowych dedykowanych inżynierii oprogramowania
10
Praca, ze wskazaną literaturą przedmiotu i udostępnionymi materiałami, obejmująca samodzielne przyswojenie wiedzy odnośnie wskazanych zagadnień podstawowych.
15 projekt [k_w_1] egzamin [k_w_3]
laboratorium [k_fs_2]
Prowadzący prowadzi i instruuje studentów pracujących w zespołach. Studenci rozwiązują problemy inżynierskie w ramach „burzy mózgów”. Założenia projektu, który ma być wykonany są opracowane przez zespół.
30
Student zobowiązany jest być przygotowanym z wiedzy teoretycznej na podstawie wykładów i udostępnionych materiałów do każdych zajęć ćwiczeniowych. Studenci samodzielnie wykonują zadanie projektowe z wykorzystaniem komputera i oprogramowania wspomagającego modelowanie, projektowanie a następnie prezentuje sprawozdanie z wykonania projektu.
60 projekt [k_w_1] burze mózgów [k_w_2] egzamin [k_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)