Projektowanie konstrukcji rehabilitacyjnych Kierunek studiów: Inżynieria biomedyczna
Kod programu: 08-S1IB12.2017

Nazwa modułu: Projektowanie konstrukcji rehabilitacyjnych
Kod modułu: 08-IBSI-S1-17-6-PKR
Kod programu: 08-S1IB12.2017
Semestr: semestr letni 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Opanowanie materiału z Projektowanie konstrukcji rehabilitacyjnych wymaga wiedzy z zakresu podstaw budowy maszyn, ergonomii i rehabilitacji medycznej. Podstawy teoretyczne to przede wszystkim przyswojenie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z przedmiotem, nabycie umiejętności kojarzenia oraz zastosowania omawianych zagadnień. Umiejętności praktyczne student nabywa poprzez analizę przykładowych problemów, przez samodzielne i zespołowe wykonywanie projektów i ćwiczeń w ramach zajęć. Studiowanie modułu wymaga uwzględnienia aspektu kreatywności jaki jest podstawową cechą inżyniera projektanta. Jest to też umiejętność odpowiednio efektywnego i szybkiego odszukiwania wymaganych informacji w literaturze i źródłach elektronicznych. W ramach tego modułu słuchacze zapoznają się z kompleksowym i zespołowym działanie na rzecz osób niepełnosprawnych fizycznie lub psychicznie projektując lub analizując koncepcyjnie rozwiązania techniczne, które ma na celu przywrócenie osobie pełnej lub maksymalnej do osiągnięcia sprawności fizycznej.
Wymagania wstępne:
Realizacja efektów kształcenia modułów komputerowo wspomaganego projektowania inżynierskiego, mechaniki i wytrzymałości materiałów, biomechaniki inżynierskiej, automatyki i robotyki.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
przywołuje elementarną wiedzę w zakresie podstaw konstrukcji i rehabilitacji [k_1]
W23 [3/5]
używa podstawowych metod i narzędzia wykorzystywanych przy projektowaniu części maszyn [k_2]
U17 [5/5]
wyszukuje informacje w literaturze, zasobach internetowych oraz innych źródłach [k_3]
U22 [5/5]
transponuje wiedzę z mechaniki, robotyki i ergonomii w celu formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich [k_4]
U15 [5/5]
wynajduje możliwe rozwiązania koncepcyjne problemu [k_5]
U09 [4/5]
projektuje elementy konstrukcji rehabilitacyjnych [k_6]
K02 [2/5]
wykonuje prace w zespole oraz indywidualnie [k_7]
K04 [3/5]
przestrzega zasad bezpieczeństwa pracy [k_8]
K07 [3/5]
potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy [k_9]
K05 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
projekt [k_w_1]
W ramach modułu zostaną zrealizowane przez studenta dwa projekty. Pierwszy polega na opracowaniu koncepcyjnym urządzenia rehabilitacyjnego, drugi na zaprojektowaniu i stworzeniu dokumentacji konstrukcji rehabilitacyjnej.
k_1 k_2 k_3 k_4 k_5 k_6 k_7 k_8 k_9
burze mózgów [k_w_2]
Zaproponowanie rozwiązania bądź rozwiązanie danego problemu przez wszystkich studentów w grupie w ramach burzy mózgów.
k_1 k_3 k_4 k_5 k_7 k_8 k_9
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [k_fs_1]
Prowadzący wspólnie ze studentami wykonuje ćwiczenia laboratoryjne w oparciu o wiedzę związana z literaturą przedmiotu. Studenci wykonują ćwiczenia pod nadzorem prowadzącego. Studenci indywidualnie realizują projekty konsultowane na każdych zajęciach i konsultacjach. Projekty oceniane są po ich realizacji.
30
Student zobowiązany jest być przygotowanym z wiedzy teoretycznej na podstawie wskazanej literatury, do każdych zajęć ćwiczeniowych. Student wykonuje zadania projektowe z wykorzystaniem komputera i oprogramowania wspomagającego, a następnie przygotowuje w formie elektronicznej dokumentację projektu.
70 projekt [k_w_1] burze mózgów [k_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)