Projekt zespołowy Kierunek studiów: Informatyka
Kod programu: 08-S1INI12.2016

Nazwa modułu: Projekt zespołowy
Kod modułu: 08- IGO1S-13-PZ
Kod programu: 08-S1INI12.2016
Semestr: semestr letni 2018/2019
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Celem zajęć w tym module jest przygotowanie studentów do pracy w dużym zespole programistycznym. Student powinien wykazać się zrozumieniem najważniejszych metodyk programowania zwinnego, a także umiejętnie stosować je podczas tworzenia projektu. Powinien być zaznajomiony z elementami programowania ekstremalnego (XP), a także metodyki Scrum. Ponadto, powinien rozumieć funkcje i zadania poszczególnych członków zespołu (w szczególności team leadera). W konsekwencji ma to doprowadzić do pogłębienia wiedzy studenta z podstawowych elementów dotyczących nowoczesnych metodyk programowania a także przygotować na ewentualną pracę w zespole.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student posiada wiedzę dotyczącą najważniejszych metodyk programowania zwinnego, potrafi tworzyć raporty i sprawozdania a także jest w stanie przejąć obowiązki dowolnego członka zespołu. [PZ_K_9]
K_1_A_I_K01 [1/5] K_1_A_I_K06 [1/5] K_1_A_I_K05 [2/5]
Student potrafi skutecznie zarządzać zespołem wykonawczym oraz posiada umiejętności dotyczące efektywnego podziału na grupy programistyczne. [PZ_U_6]
K_1_A_I_U01 [1/5] K_1_A_I_U04 [2/5] K_1_A_I_U05 [1/5] K_1_A_I_U08 [1/5]
Student posiada wiedzę na temat metodyki Scrum, a także posiada informacje na temat zadań i sposobu ich rozdzielania poszczególnym członkom zespołu. [PZ_U_7]
K_1_A_I_U01 [1/5] K_1_A_I_U15 [1/5] K_1_A_I_U16 [2/5] K_1_A_I_U17 [1/5]
Student potrafi pracować w zespole opartym na metodyce Scrum, potrafi podzielić projekt na fazy, tzw. Sprinty, a także potrafi wcielić się w dowolnego członka zespołu (wliczając w to kierownika projektu). [PZ_U_8]
K_1_A_I_U01 [1/5] K_1_A_I_U16 [2/5] K_1_A_I_U22 [1/5] K_1_A_I_U18 [1/5]
Student posiada podstawową wiedzę z zakresu projektowania systemów i zna najważniejsze metodyki projektowania. [PZ_W_1]
K_1_A_I_W07 [1/5] K_1_A_I_W09 [1/5] K_1_A_I_W14 [2/5]
Student jest zaznajomiony z podstawowymi elementami projektowania zwinnego (Agile). Student potrafi rozróżnić podstawowe elementy metodyki Agile i potrafi określić najważniejsze jej założenia. [PZ_W_2]
K_1_A_I_W14 [3/5] K_1_A_I_W17 [1/5]
Student potrafi określić funkcję team leadera w projekcie i wymienić jego podstawowe obowiązki. Student jest zaznajomiony z obowiązkami team leadera i potrafi sprawnie określić najważniejsze elementy dużego projektu. [PZ_W_3]
K_1_A_I_W09 [1/5] K_1_A_I_W12 [2/5] K_1_A_I_W19 [2/5]
Student posiada wiedzę na temat kontroli pracy zespołu oraz metody oceny pracowników. Student jest zaznajomiony z podstawowymi założeniami dotyczącymi oceny pracowników uczestniczących w zespole. [PZ_W_4]
K_1_A_I_W20 [1/5] K_1_A_I_W22 [2/5]
Student posiada informacje na temat innych zwinnych metod, w tym Extreme Programming a także XPrince. Student potrafi wstępnie oszacować najlepszą metodykę programowania w zależności od wymagań klienta. [PZ_W_5]
K_1_A_I_W14 [2/5] K_1_A_I_W17 [1/5] K_1_A_I_W19 [1/5] K_1_A_I_W20 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
sprawozdanie [PZ_w_1]
Przygotowanie sprawozdania tygodniowego z postępów pracy nad projektem.
PZ_U_6 PZ_U_8 PZ_W_1 PZ_W_2 PZ_W_3 PZ_W_4
praca kontrolna [PZ_w_2]
Kolokwium dotyczące ogólnych zagadnień z programowania zwinnego.
PZ_U_6 PZ_U_7 PZ_U_8 PZ_W_5
projekt zespołowy [PZ_w_3]
Przygotowanie dużego projektu zespołowego (min. 5 osób). Projekt powinien zostać przygotowany od podstaw zgodnie z jedną z wybranych metodyk zwinnych.
PZ_K_9 PZ_U_6 PZ_U_8 PZ_W_1 PZ_W_2 PZ_W_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [PZ_fs_1]
Podanie treści kształcenia w formie werbalnej z wykorzystaniem wizualizacji treści. Skupienie się na materiale trudnym pojęciowo i wskazanie adresów stron internetowych i pakietu e-learningowego.
30
Zapoznanie się z tematyką przedmiotu z wykorzystaniem istniejących pakietów metod: skryptu, stron internetowych i pakietu e-learningowego Analiza problemu i dostosowanie do niego wybranej metodyki programowania. Przygotowanie projektu zaliczeniowego w wybranej metodyce zwinnej (uwzględniając podział na grupy i zmiany dotyczące roli studenta w zespole)
75 praca kontrolna [PZ_w_2] projekt zespołowy [PZ_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)