Analiza Matematyczna Kierunek studiów: Informatyka
Kod programu: 08-S1INI12.2015

Nazwa modułu: Analiza Matematyczna
Kod modułu: 08-IO1S-13-AM
Kod programu: 08-S1INI12.2015
Semestr: semestr zimowy 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Celem zajęć w tym module jest zapoznanie studentów z podstawami rachunku różniczkowego i całkowego funkcji jednej zmiennej, z elementami równań różniczkowych zwyczajnych oraz z ich zastosowaniami w praktyce.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
1. Krysicki W., Włodarski L., Analiza matematyczna w zadaniach, cz.I,II, PWN, Warszawa 2002-2003. 2.Gewert M., Skoczylas Z., Analiza matematyczna w zadaniach, Oficyna Wyd. GiS, Wrocław 2002.
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Jest kreatywny i potrafi rozwiązywać zadania w kilkuosobowej grupie. [AM_K_11]
K_1_A_I_K03 [1/5]
Potrafi stosować rachunek różniczkowy w zagadnieniach praktycznych, a w szczególności rozwiązać równania różniczkowe: o rozdzielonych zmiennych, liniowe I rzędu, liniowe II rzędu o stałych współczynnikach. [AM_U_10]
K_1_A_I_U08 [1/5]
Potrafi posługiwać się pojęciem funkcji do opisu różnych zjawisk, a w szczególności potrafi naszkicować wykresy funkcji elementarnych i odczytać z wykresu podstawowe własności (monotoniczność, ograniczoność, okresowość, miejsca zerowe). [AM_U_6]
K_1_A_I_U07 [1/5] K_1_A_I_U08 [1/5]
Potrafi obliczyć (niezbyt trudne) granice ciągów liczbowych, granice funkcji jednej zmiennej oraz potrafi zbadać zbieżność szeregów liczbowych. [AM_U_7]
K_1_A_I_U08 [1/5]
Potrafi obliczać pochodne funkcji i przeprowadzić badanie zmienności funkcji. [AM_U_8]
K_1_A_I_U08 [1/5]
Potrafi stosować wzór na całkowanie przez części i całkowanie przez podstawianie oraz potrafi stosować całkę oznaczoną do obliczania pól figur płaskich. [AM_U_9]
K_1_A_I_U07 [1/5]
Ma wiedzę o zastosowaniach funkcji ciągłych w przedziale domkniętym. [AM_W_1]
K_1_A_I_W01 [1/5]
Zna pojęcie pochodnej i jej interpretację fizyczną. [AM_W_2]
K_1_A_I_W01 [1/5] K_1_A_I_W05 [1/5]
Zna twierdzenie Lagrange’a i Taylora oraz wnioski wynikające z tych twierdzeń oraz ma podstawową wiedzę o konstrukcji tablic matematycznych. [AM_W_3]
K_1_A_I_W01 [1/5]
Zna pojęcie całki niewłaściwej, nieoznaczonej i oznaczonej oraz interpretację fizyczną i geometryczną całki oznaczonej. [AM_W_4]
K_1_A_I_W01 [1/5] K_1_A_I_W05 [1/5]
Ma wiedzę o zastosowaniach równań różniczkowych zwyczajnych w naukach przyrodniczych (ruch harmoniczny, wahadło, rozpad promieniotwórczy, rozwój populacji). [AM_W_5]
K_1_A_I_W03 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin [AM_w_1]
Egzamin pisemny. Przynajmniej 7 zadań oraz parę pytań z teorii.
AM_U_10 AM_U_6 AM_U_7 AM_U_8 AM_U_9 AM_W_1 AM_W_2 AM_W_3 AM_W_4 AM_W_5
Kolokwium [AM_w_2]
Przynajmniej jedna praca pisemna.
AM_U_10 AM_U_6 AM_U_7 AM_U_8 AM_U_9 AM_W_1 AM_W_2 AM_W_3 AM_W_4 AM_W_5
Prace w grupach [AM_w_3]
Rozwiązywanie wybranych zestawów zadań
AM_K_11
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [AM_fs_1]
Podanie treści kształcenia w formie werbalnej z dużą ilością przykładów
20
Przygotowanie się do egzaminu
30 Egzamin [AM_w_1]
ćwiczenia [AM_fs_2]
Studenci i prowadzący ćwiczenia otrzymują na pierwszym wykładzie (od wykładowcy) zestaw przykładowych zadań do egzaminu (około 20). Prowadzący są zobowiązani do rozwiązywania podobnych typów zadań na ćwiczeniach.
30
Studenci przygotowują rozwiązania zadań ( tydzień wcześniej podanych przez prowadzącego ćwiczenia).
40 Kolokwium [AM_w_2] Prace w grupach [AM_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)