Języki i platformy projektowania grafiki Kierunek studiów: Informatyka
Kod programu: 08-S1INI12.2015

Nazwa modułu: Języki i platformy projektowania grafiki
Kod modułu: 08-IO1S-13-6-JIPPG
Kod programu: 08-S1INI12.2015
Semestr: semestr letni 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 5
Opis:
Celem zajęć jest zaznajomienie studentów z nowoczesnymi bibliotekami wspomagającymi programowanie grafiki. W ramach laboratorium student realizuje otrzymane zadania w języku C/C++/C# z wykorzystaniem bibliotek graficznych. Pod uwagę wzięte są biblioteki: OpenGL oraz DirectX. Student potrafi napisać i skompilować program napisany w wymienionych bibliotekach oraz szczegółowo przeanalizować jego działanie.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Konstruuje proste programy wykorzystujące języki i biblioteki graficzne. [6]
K_1_A_I_W10 [1/5]
Prezentuje grupie własne pomysły na realizację algorytmów. [JIPPG_K_10]
K_1_A_I_K03 [1/5]
Potrafi skonfigurować środowiska programistyczne do projektowania zadań graficznych. [JIPPG_K _8]
K_1_A_I_K06 [1/5]
Potrafi pracować w zespole przygotowującym projekt. [JIPPG_K _9]
K_1_A_I_K03 [1/5]
Korzysta z dokumentacji technicznej dołączonej do języków i platform projektowania grafiki. [JIPPG_U_5]
K_1_A_I_U01 [1/5]
Tworzy dokumentację własnych programów. [JIPPG_U_6]
K_1_A_I_U03 [1/5]
Tworzy własne programy wykorzystujące języki graficzne. [JIPPG_U_7]
K_1_A_I_U15 [1/5]
Przedstawia nowoczesne języki oraz biblioteki do programowania grafiki. [JIPPG_W_1]
K_1_A_I_W12 [1/5] K_1_A_I_W15 [1/5]
Opisuje funkcje graficzne zawarte w językach i bibliotekach graficznych. [JIPPG_W_2]
K_1_A_I_W15 [1/5]
Analizuje działanie poszczególnych funkcji graficznych. [JIPPG_W_3]
K_1_A_I_W15 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Zaliczenie w formie pisemnej [JIPPG_w_1]
Pytania teoretyczne dotyczące realizowanych na laboratorium zagadnień praktycznych.
6 JIPPG_W_1 JIPPG_W_2 JIPPG_W_3
Zadanie programistyczno-projektowe [JIPPG_w_2]
Indywidualnie realizowane, krótkie zadanie programistyczno-projektowe.
JIPPG_K _8 JIPPG_U_5 JIPPG_U_7
Projekt zespołowy [JIPPG_w_3]
Sprawdza stopień przygotowania studentów do realizacji większych projektów zespołowych.
JIPPG_K_10 JIPPG_K _8 JIPPG_K _9 JIPPG_U_5 JIPPG_U_6 JIPPG_U_7
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [JIPPG_fs_1]
Podanie treści kształcenia w formie werbalnej z wykorzystaniem wizualizacji treści. Skupienie się na materiale trudnym pojęciowo.
15
Zapoznanie się z tematyką wykładu.
45 Zadanie programistyczno-projektowe [JIPPG_w_2] Projekt zespołowy [JIPPG_w_3]
laboratorium [JIPPG_fs_2]
Realizacja zadań projektowych z wykorzystaniem bibliotek OpenGL i DirectX.
30
Analiza istniejących bibliotek do programowania grafiki. Implementacja projektu programistycznego wykorzystującego poznane biblioteki.
60 Zaliczenie w formie pisemnej [JIPPG_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)