Aktualne problemy rozwoju publiczności Kierunek studiów: Edukacja kulturalna
Kod programu: 12-N2EK17.2017

Nazwa modułu: Aktualne problemy rozwoju publiczności
Kod modułu: 12-EK-N2-APRP
Kod programu: 12-N2EK17.2017
Semestr:
  • semestr zimowy 2019/2020
  • semestr zimowy 2018/2019
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
W ramach modułu student zaznajamia się z zagadnieniami związanymi z analizą publiczności zróżnicowanych instytucji kultury w ujęciu historycznym i w aktualnych obszarach analiz pochodzących z pedagogicznej, psychologicznej lub kulturoznawczej praktyki badawczej. Poznaje podstawowe zagadnienia o charakterze definicyjnym, główne nurty związane z pracą z publicznością oraz sposoby badania potrzeb publiczności i uwarunkowań (społecznych i jednostkowych) związanych z tą aktywnością. Praktyczną weryfikację zdobytej wiedzy stanowi próba stworzenia procedury badawczej skoncentrowanej na wybranej grupie publiczności z jej realizacją i ewaluacją wyników badań.
Wymagania wstępne:
wymagana jest podstawowa umiejętność opracowania standardowej procedury badawczej jako podstawa do projektowania badań publiczności, zalecana jest znajomość języka obcego pozwalającego na studiowanie wskazanej w sylabusie literatury przedmiotu
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma świadomość potrzeby pogłębiania wiedzy o praktykach kulturalnych i permanentnego doskonalenia swych umiejętności skoncentrowanych na ich analizie [_K_1]
K_K01 [3/5]
potrafi dokonać analizy uwarunkowań uczestnictwa w kulturze i potrzeb zróżnicowanej publiczności wykorzystując wiedzę pochodzącą z analizy literatury i/lub własnych doświadczeń badawczych oraz potrafi przeanalizować, ocenić oraz poddać refleksji zróżnicowane praktyki kulturalne, indywidualne i grupowe [_U_1]
K_U01 [4/5]
potrafi przygotować i przeprowadzić pełną procedurę badawczą o charakterze diagnostycznym obejmującą zróżnicowaną publiczność lub zróżnicowane praktyki kulturalne, indywidualne i/lub grupowe, dokonać ich ewaluacji oraz zaprezentować wyniki badań i poddać je dyskusji na forum [_U_2]
K_U02 [3/5] K_U03 [3/5]
zna instytucjonalne i nieinstytucjonalne formy praktyk kulturalnych, również o charakterze edukacyjnym oraz działania służące organizacji i budowaniu relacji z publicznością [_W_1]
K_W04 [3/5]
posiada wiedzę na temat publiczności instytucji kultury w jej ujęciu historycznym i w obszarze aktualnej problematyki obejmującej analizy psychologiczne, pedagogiczne i kulturoznawcze [_W_2]
K_W01 [3/5] K_W06 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
wypowiedź pisemna [_w_1]
przygotowanie pracy pisemnej dotyczącej szczegółowych zagadnień związanych z analizą potrzeb publiczności instytucji kultury w oparciu o wynik diagnozy problemu podjętego w ramach zajęć, analizę literatury przedmiotu i/lub indywidualnych obserwacji i aktywności badawczej ; efekty analiz prezentowane są w wybranej formie na forum grupy
_U_1 _W_1 _W_2
zadanie badawcze [_w_2]
prezentacja metodologii badań i ich wyników skoncentrowana na diagnostyce wybranej grupy (lub przedstawicieli) publiczności związanej z określoną dziedziną kultury i/lub instytucją ją upowszechniającą; opracowanie uogólnionych wniosków
_K_1 _U_1 _U_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
konwersatorium [_fs_1]
metody aktywizujące/ problemowe: prezentacja – w formie wypowiedzi ustnej z ilustracją (w uzasadnionym przypadku z zastosowaniem środków multimedialnych); dyskusja typu seminaryjnego- dyskusja nad treściami wynikającymi z analizy literatury przedmiotu i/lub wnioskami wynikającymi z realizacji zadania badawczego; metody podające: objaśnienie i/lub wyjaśnienie zagadnień stanowiących przedmiot dyskusji
30
samodzielne gromadzenie materiału na potrzeby przygotowania pracy pisemnej (analiza tekstów, opracowanie wniosków z własnych doświadczeń badawczych lub uczestnictwa w różnych formach aktywności kulturalnej); realizacja badania ; przygotowanie się do dyskusji (z prezentacją wyników badań z realizacji zadania diagnostycznego i wniosków wynikających z analizy literatury)
60 wypowiedź pisemna [_w_1] zadanie badawcze [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)