Programy i gry edukacyjne Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: 03-S1MT12.2015

Nazwa modułu: Programy i gry edukacyjne
Kod modułu: 03-MO1S-15-PGEd
Kod programu: 03-S1MT12.2015
Semestr: semestr zimowy 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
1. Przedstawienie oprogramowania wykorzystywanego na lekcjach z zajęć komputerowych w szkole podstawowej. 2. Przegląd oprogramowania edukacyjnego wspomagającego pracę nauczyciela innych przedmiotów: a. oprogramowanie wykorzystywane na lekcjach matematyki, b. przegląd zawartości płyt CD załączonych do podręczników z zajęć komputerowych i możliwość wykorzystania w szkole, 3. Przegląd oprogramowania edukacyjnego dla uczniów
Wymagania wstępne:
brak
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
potrafi wymienić poznane programy i gry edukacyjne i wskazać ich zastosowanie w pracy nauczyciela matematyki i zajęć komputerowych [PGEd_1]
K_U38 [1/5]
potrafi wykorzystać poznane programy edukacyjne do wspomagania pracy własnej, a w szczególności pracy nauczyciela matematyki i zajęć komputerowych [PGEd_2]
K_U38 [2/5] KN_U08 [2/5]
potrafi sam stworzyć własne projekty w poznanych programach edukacyjnych [PGEd_3]
K_K03 [4/5]
umie ułożyć i przeanalizować algorytm zgodny ze specyfikacją i zapisać go w poznanym programie [PGEd_4]
K_U26 [3/5]
potrafi sam wyszukać nowe programy i gry edukacyjne, które wspomogą pracę własną, a w szczególności pracę nauczyciela matematyki i zajęć komputerowych [PGEd_5]
K_K01 [2/5] K_K02 [2/5] K_K06 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
aktywność na zajęciach [PGEd_w_1]
weryfikacja znajomości treści oraz umiejętności zdobytych na wcześniejszych zajęciach na podstawie zadawanych pytań przez prowadzącego laboratorium na zajęciach.
PGEd_1 PGEd_2
prace pisemne [PGEd_w_2]
weryfikacja umiejętności na podstawie stworzonych przez studenta własnych programów (projektów) w poznanych programach edukacyjnych
PGEd_1 PGEd_2 PGEd_3 PGEd_4 PGEd_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [PGEd_fs_1]
W trakcie laboratorium: 1. zaprezentowane zostaną programy (a także ich możliwości) aktualnie wykorzystywane w nauczaniu zajęć komputerowych i innych przedmiotów, zwłaszcza matematyki, 2. kształtowane są umiejętności wymienione w zestawie efektów kształcenia modułu
30
samodzielne rozwiązywanie zadań domowych
20 aktywność na zajęciach [PGEd_w_1] prace pisemne [PGEd_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)