Przemoc interpersonalna Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 06-S1PE12.2016

Nazwa modułu: Przemoc interpersonalna
Kod modułu: PZ_PI
Kod programu: 06-S1PE12.2016
Semestr: semestr letni 2018/2019
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Moduł realizowany jest zarówno w formie wykładowej, jak i ćwiczeniowej; efekty 1-3 planuje się osiągnąć za pomocą formy wykładowej i ćwiczeniowej. Efekt 4 wymaga przede wszystkim pracy własnej studenta.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student opisuje i tłumaczy podstawowe pojęcia dotyczące zjawiska przemocy interpersonalnej ujmowanej w perspektywie zdrowia. [PZ_PI_1]
K_W08 [3/5]
Student rozumie i wyjaśnia przyczyny i uwarunkowania występowania przemocy interpersonalnej w podstawowych środowiskach wychowawczych oraz rozumie i objaśnia jej znaczenie zdrowotne, psychologiczne, behawioralne i poznawcze w wymiarze indywidualnym i społecznym [PZ_PI_2]
K_W10 [4/5]
Student posiada wiedzę na temat podstawowych strategii, kierunków oraz rodzajów i metodyki działań w zakresie ograniczania przemocy interpersonalnej występującej w środowiskach wychowawczych oraz rozumie cele i założenia na których się one [PZ_PI_3]
K_W16 [5/5]
Student potrafi sporządzać projekt lokalnej/regionalnej diagnozy problemu przemocy interpersonalnej występującej w podstawowych środowiskach wychowawczych, zdobywać i analizować dane , formułować opisy występowania zjawiska oraz projektować programy edukacyjne i interwencyjne dotyczące jego ograniczania [PZ_PI_4]
K_U10 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Poster/broszura [Pz_PI_w_1]
Student przygotowuje poster/ broszurę edukacyjną ukazującą istotę, przyczyny i znaczenie oraz możliwości działania wobec przemocy interpersonalnej występującej w środowiskach wychowawczych ( rodzina, szkoła, instytucje op.wych, środowisko lokalne)
PZ_PI_1 PZ_PI_2 PZ_PI_3
Projekt [Pz_PI_w_2]
Studenci w kilkuosobowych grupach opracowują projekt lokalnej diagnozy i działań wobec problemu przemocy interpersonalnej w perspektywie wybranego typu środowiska wychowawczego
PZ_PI_2 PZ_PI_3 PZ_PI_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PZ_PI_fs_1]
Metoda podająco-problemowa z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
15
Student zapoznaje się z literaturą obligatoryjną i uzupełniającymi źródłami
45 Poster/broszura [Pz_PI_w_1]
ćwiczenia [PZ_PI_fs_2]
Dyskusja, praca w grupach, prezentacje indywidualne, metoda projektu
15
Student zapoznaje się z literaturą i źródłami do ćwiczeń oraz przygotowuje prezentacje indywidualne oraz w małych grupach projekt zaliczeniowy.
75 Projekt [Pz_PI_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)