Moduł praktyczny (praktyka śródroczna) Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 06-S1PE12.2016

Nazwa modułu: Moduł praktyczny (praktyka śródroczna)
Kod modułu: OWWR_Pś
Kod programu: 06-S1PE12.2016
Semestr:
  • semestr letni 2017/2018
  • semestr zimowy 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Zamierzone efekty planuje się osiągnąć dzięki uczestnictwu studentów (w niewielkich grupach typu laboratoryjnego) wraz ze swoim opiekunem (nauczycielem akademickim) w codziennej działalności placówek opiekuńczo-wychowawczych. 30 godzin zajęć w semestrze 3 i 4 w różnego typu instytucjach (domy pomocy społecznej, szkoły /pedagog szkolny/, domy dziecka, pogotowia opiekuńcze, świetlice szkolne i środowiskowe, ośrodki szkolno-wychowawcze, internaty, sanatoria, szpitale, prewentoria, poradnie psychologiczno-pedagogiczne, instytucje pomocy potrzebującym i uzależnionym, ośrodki pomocy osobom niepełnosprawnym i inne placówki prowadzące działalność wychowawczą i opiekuńczą).
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma podstawową wiedzę dotyczącą różnych środowisk wychowawczych, ich opiekuńczego, wychowawczego, rewalidacyjnego, terapeutycznego i edukacyjnego charakteru. [OWWR_Pś _1]
K_W10 [4/5]
Student ma podstawową wiedzę o celach, podstawach prawnych, organizacji i funkcjonowaniu różnych instytucji opiekuńczo- wychowawczych. [OWWR_Pś _2]
K_W14 [4/5]
Student ma podstawową wiedzę o metodyce i procedurach stosowanych w różnych obszarach działalności pedagogicznej. [OWWR_Pś _3]
K_W16 [5/5]
Student ma elementarną wiedzę o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach opiekuńczo-wychowawczych. [OWWR_Pś _4]
K_W17 [4/5]
Student potrafi ocenić przydatność metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności pedagogicznej. [OWWR_Pś _5]
K_U09 [4/5]
Student sumiennie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne. [OWWR_Pś _6]
K_K08 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Raport z praktyk [OWWR_Pś _w_1]
W raporcie z praktyk powinna znaleźć się charakterystyka środowiska wychowawczego, w którym praktykę odbywał student, a także opis celów, podstaw prawnych oraz organizacyjnych instytucji opiekuńczo-wychowawczych. W raporcie student opisuje także metody i procedury postępowania, jakie zaobserwował w placówce będącej miejscem praktyki. Student odnotowuje ponadto istnienie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, jakie wdrażają instytucje opiekuńczo-wychowawcze.
OWWR_Pś _1 OWWR_Pś _2 OWWR_Pś _3 OWWR_Pś _4
Analiza dokumentacji [OWWR_Pś _w_2]
Student dokonuje oceny zgromadzonej dokumentacji ilustrującej funkcjonowanie placówek opiekuńczo-wychowawczych (np. planów pracy, indywidualnych przypadków itd.). Student przedstawia własne spostrzeżenia dotyczące metod i procedur oraz dobrych praktyk, jakie zaobserwował w instytucjach opiekuńczo-wychowawczych. Student potwierdza własne zaangażowanie w projektowanie i wykonanie działań pedagogicznych w placówkach opiekuńczo-wychowawczych przedstawiając stosowną dokumentację (np. asystowanie w wywiadach środowiskowych, organizacja zajęć, sporządzanie teczki materiałów diagnostycznych i dydaktycznych, itp.)
OWWR_Pś _5 OWWR_Pś _6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
praktyka [OWWR_Pś _fs_1]
Nauczyciel akademicki organizuje czas pobytu w placówce, motywuje do aktywnego uczestniczenia w zajęciach albo obserwacjach, zachęca do wypowiadania sądów i opinii o charakterze merytorycznym
30
Przygotowanie raportu z praktyk oraz analizy dokumentacji
60 Raport z praktyk [OWWR_Pś _w_1] Analiza dokumentacji [OWWR_Pś _w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)