Współpraca nauczyciela ze środowiskiem Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 06-S1PE12.2016

Nazwa modułu: Współpraca nauczyciela ze środowiskiem
Kod modułu: EW_WN_
Kod programu: 06-S1PE12.2016
Semestr: semestr zimowy 2018/2019
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
W ramach zajęć student ma uporządkować wiedzę i ukształtować kompetencje związane z planowaniem i realizacją zajęć w ramach współpracy z różnorodnymi środowiskami wychowawczymi oraz przygotowaniem placówki (przedszkola, szkoły) do potrzeb dziecka oraz czuwania nad procesem adaptacji dziecka. Zajęcia w formie wykładowej oraz praca własna studenta mają doprowadzić do uzyskania efektów pedagogicznych i nauczycielskich.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
posiada wiedzę na temat podmiotów działalności pedagogicznej (dzieci, uczniów, rodziców i nauczycieli) i partnerów szkolnej edukacji (np. instruktorów harcerskich) oraz specyfiki funkcjonowania dzieci i młodzieży w kontekście prawidłowości i nieprawidłowości rozwojowych [EWN_WN_1]
KN_W08 [3/5]
posiada wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniów szczególnie uzdolnionych [EWN_WN_2]
KN_W09 [3/5]
posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków [EWN_WN_3]
KN_W05 [4/5]
posiada rozwinięte kompetencje komunikacyjne: potrafi porozumiewać się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk, będącymi w różnej kondycji emocjonalnej, dialogowo rozwiązywać konflikty i konstruować dobrą atmosferę dla komunikacji w klasie szkolnej [EWN_WN_4]
KN_W06 [3/5]
ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [EWN_WN_5]
KN_K03 [3/5]
Student ma podstawową wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach [EW_WN_1]
K_W06 [3/5]
Student ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłóceń [EW_WN_2]
K_W08 [4/5]
Student ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób klarowny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów [EW_WN_3]
K_U07 [3/5]
Student potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznymi w podejmowanej działalności, dostrzega i analizuje dylematy etyczne; przewiduje skutki konkretnych działań pedagogicznych [EW_WN_4]
K_U12 [3/5]
Student ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej [EW_WN_5]
K_K04 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Referat [EW_WN_w_1]
Opracowanie pisemnego referatu dotyczącego wybranego zagadnienia z problematyki metod i form współpracy nauczyciela ze środowiskiem rodzinnym
EWN_WN_1 EWN_WN_2 EWN_WN_3 EWN_WN_4 EWN_WN_5 EW_WN_1 EW_WN_2 EW_WN_4 EW_WN_5
Prezentacja [EW_WN_w_2]
Multimedialne opracowanie wybranego zagadnienia (w postaci prezentacji PowerPoint) dotyczącego problematyki współpracy nauczyciela ze środowiskiem lokalnym
EWN_WN_1 EWN_WN_2 EWN_WN_3 EWN_WN_4 EWN_WN_5 EW_WN_1 EW_WN_2 EW_WN_3 EW_WN_4 EW_WN_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [EW_WN_fs_1]
Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
15
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą
15 Referat [EW_WN_w_1] Prezentacja [EW_WN_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)