Gry i zabawy w pracy z dziećmi Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 06-S1PE12.2016

Nazwa modułu: Gry i zabawy w pracy z dziećmi
Kod modułu: EW_GZ
Kod programu: 06-S1PE12.2016
Semestr: semestr zimowy 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Moduł przygotowuje studentów do prawidłowego doboru różnorodnych gier i zabaw z uwzględnieniem wieku kalendarzowego dzieci. Student zdobędzie wiedzę i umiejętności z zakresu organizacji właściwych warunków realizacji gier i zabaw oraz doboru środków dydaktycznych. W wyniku uczestnictwa w zajęciach student pozna elementy pedagogiki zabawy, a także gry i zabawy wybrane z poszczególnych działów tematycznych. W wyniku realizowanych zajęć student posiądzie kwalifikacja do prowadzenia zajęć z zakresu gier i zabaw dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Wszystkie efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego zostaną osiągnięte w ramach ćwiczeń i pracy własnej studenta.
Wymagania wstępne:
Znajomość biomedycznych podstaw rozwoju dziecka, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Ma wiedze o zabawie jako potrzebie życiowej dziecka, ma świadomość aspektów wychowawczych, kulturalnych i poznawczych zabaw, zna ich klasyfikacje. [EW_GZ_1]
K_W15 [3/5]
Wie o bezpieczeństwie i potrafi reagować w sytuacji zagrożenia podczas gier i zabaw. [EW_GZ_2]
K_W17 [3/5]
Potrafi wykorzystywać i integrować teoretyczne wiadomości co do doboru gier i zabaw w celach terapeutycznych z ich realizacją. [EW_GZ_3]
K_U02 [3/5]
Dobiera środki dydaktyczne i metody pracy w przedszkolu i szkole, w sali gimnastycznej i w terenie. [EW_GZ_4]
K_U10 [3/5]
Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne. [EW_GZ_5]
K_K07 [3/5]
Wykazuje się wiedzą na temat roli gier i zabaw w prawidłowym rozwoju dziecka. [EWN_GZ_1]
KN_W03 [3/5]
Potrafi dobrać metody i formy pracy do realizacji zadań dydaktycznych. [EWN_GZ_2]
KN_U07 [3/5]
Dobiera i wykorzystuje właściwie środki dydaktyczne. [EWN_GZ_3]
KN_U08 [3/5]
Posiada umiejętności doboru i organizacji zabaw i innych zadań ruchowych w różnych grupach wiekowych. [EWN_GZ_4]
KN_U13 [3/5]
Ma świadomość konieczności etycznego i obiektywnego diagnozowania i oceniania umiejętności dzieci . [EWN_GZ_5]
KN_K05 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Kolokwium [EW_GZ_w_1]
Sprawdzenie wiedzy dotyczącej znajomości oraz organizacji gier i zabaw, a także ich klasyfikacji
EW_GZ_1 EW_GZ_4 EWN_GZ_1 EWN_GZ_2 EWN_GZ_3
Scenariusze zajęć [EW_GZ_w_2]
Konstruowanie scenariuszy zajęć dla dzieci w przedszkolu i kl. I-III
EWN_GZ_2 EWN_GZ_3 EWN_GZ_4 EWN_GZ_5
Organizacja i realizacja fragmentów zajęć [EW_GZ_w_3]
Praktyczna prezentacja zabaw i gier dla poszczególnych grup wiekowych z zachowaniem bezpieczeństwa
EW_GZ_2 EW_GZ_3 EW_GZ_4 EW_GZ_5 EWN_GZ_1 EWN_GZ_2 EWN_GZ_3 EWN_GZ_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [EW_ GZ_fs_1]
Metoda uczenia się we współpracy, metoda praktycznego działania
15
Zapoznanie się z literaturą, przygotowanie się do kolokwium, przygotowanie pracy zaliczeniowej
15 Kolokwium [EW_GZ_w_1] Scenariusze zajęć [EW_GZ_w_2] Organizacja i realizacja fragmentów zajęć [EW_GZ_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)