Pedagogika rodziny Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 06-S1PE12.2016

Nazwa modułu: Pedagogika rodziny
Kod modułu: O_PR
Kod programu: 06-S1PE12.2016
Semestr: semestr letni 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Wszystkie, przedstawione efekty kształcenia planuje się osiągnąć za pomocą wykładowej oraz ćwiczeniowej formy kształcenia, dodatkowo zostaną pogłębione przez pracę własną studenta. Treści dydaktyczne realizowane w module mogą się przyczynić do pogłębienia i usystematyzowania wieloaspektowej wiedzy o współczesnej rodzinie, jako środowisku życia człowieka, w aspekcie dokonujących się przemian społeczno-kulturowych
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student interpretuje, analizuje, wnioskuje na podstawie analiz teoretycznych i sondaży opinii publicznej o zmianach w funkcjonowaniu współczesnej rodziny oraz o pojawieniu się alternatywnych form życia małżeńsko-rodzinnego; odróżnia myślenie o współczesnej rodzinie w kategoriach powinności (jaka rodzina powinna być) od socjologicznego opisu jaka jest (jakie są jej różne formy) [O_PR_1]
K_U02 [4/5]
Dokonując obserwacji funkcjonowania wybranych instytucji wspierających rodzinę potrafi omówić ich specyficzne zadania pedagogiczne, a także ich wzajemne powiązania, dopełnienia funkcjonalne. [O_PR_2]
K_U01 [1/5]
Student posługuje się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, np. metodą sytuacyjną, metodą przypadków (wariant gry dydaktycznej) potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów rodzinnych, prognozować przebieg ich rozwiązania oraz przewidywać skutki planowanych działań. [O_PR_3]
K_U10 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Test pisemny [O_PR_w_1]
Oceniana będzie znajomość podstaw wiedzy dotyczącej pedagogiki rodziny, jako dyscypliny naukowej oraz jej kluczowych pojęć. Uzupełniający element będą stanowiły treści przemian zachodzących we współczesnych rodzinach i ich wpływu na proces wychowania.
O_PR_1
Praca pisemna - projekt [O_PR_w_2]
Projekt przedstawiający wybrane Zagrożenie współczesnego świata i jego wpływ na wychowanie w rodzinie, składający się z 4 części: I - teoretyczna, obejmująca wyjaśnienie podstawowych terminów wybranego przez studentów zagrożenia (np. problem ubóstwa, rozwodu, migracji zarobkowej, bezrobocia, mediatyzacji itp.), wskazanie na przyczyny oraz konsekwencje dla realizowanego w rodzinie procesu wychowania; II - mini scenariusz - propozycja 4-5 ćwiczeń/ zadań przeznaczonych dla młodzieży lub dorosłych pozwalających na zapoznanie odbiorców z wybranym Zagrożeniem współczesnego świata i jego wpływem na wychowanie w rodzinie; III- refleksja pedagogiczna; IV - bibliografia + aneks.
O_PR_2
Wypowiedź ustna [O_PR_w_3]
Oceniana będzie częstotliwość wypowiadania się, wkładu pracy w różnych aktywnościach na zajęciach oraz jakość wniesionej wiedzy.
O_PR_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [O_PR_fs_1]
Metoda podająca z uwzględnieniem prezentacji multimedialnych
15
Student przygotowuje się do testu pisemnego
15 Test pisemny [O_PR_w_1]
ćwiczenia [O_PR_fs_2]
Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy
15
Student przygotowuje projekt oraz przygotowuje się do dyskusji
15 Praca pisemna - projekt [O_PR_w_2] Wypowiedź ustna [O_PR_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)