Pedagogika resocjalizacyjna
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 06-S1PE12.2016

Nazwa modułu: | Pedagogika resocjalizacyjna |
---|---|
Kod modułu: | RS_PR |
Kod programu: | 06-S1PE12.2016 |
Semestr: | semestr zimowy 2017/2018 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 5 |
Opis: | Wiedzę na temat teoretycznych podstaw resocjalizacji oraz organizacji instytucji wychowawczo-poprawczych student nabywa podczas wykładów. Ćwiczenia służą zdobyciu umiejętności posługiwania się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu projektowania strategii działań resocjalizacyjnych.
|
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna podstawową terminologię używaną w pedagogice resocjalizacyjnej oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych. Zna wybrane koncepcje etiologii problemów społecznych, a zwłaszcza przestępczości nieletnich i dorosłych przestępców oraz strategie postępowania z różnymi grupami wiekowymi. [RS_PR _1] |
K_W04 [2/5] |
Ma wiedzę na temat systemów resocjalizacji, podstaw prawnych, organizacji instytucji wychowawczo-poprawczych, pomocowych. [RS _PR_2] |
K_W14 [3/5] |
Student potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu projektowania strategii działań resocjalizacyjnych. [RS_PR _3] |
K_U10 [2/5] |
Docenia znaczenie resocjalizacji dla prawidłowego rozwoju jednostki, samorealizacji oraz budowania prawidłowych więzi w różnych środowiskach społecznych. Odnosi zdobytą wiedzę do działań praktycznych. [RS_PR _4] |
K_K02 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
egzamin [RS_PR _w_1] | egzamin pisemny |
RS_PR _1 |
Publiczna prezentacja tematu [RS_PR_w_2] | Udział w pracy grupowej i prezentacji tematu. Student czyta zadane lektury i bierze udział w problemowej dyskusji grupowej. Student jest obecny na prezentacji swojego tematu i wykazuje się aktywną rolą (postawą). |
RS_PR _1 |
Aktywność własna [RS_PR_w_3] | Czytanie lektur wyznaczonych do tematu i aktywny udział w dyskusji. |
RS_PR _1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [RS_PR _fs_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
30 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. |
60 | |
ćwiczenia [RS_PR _fs_2] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy |
30 | Przygotowanie pracy zaliczeniowej |
30 |
Publiczna prezentacja tematu [RS_PR_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |