Pedagogika resocjalizacyjna
Field of study: Pedagogy
Programme code: 06-S1PE12.2016
| Module name: | Pedagogika resocjalizacyjna |
|---|---|
| Module code: | RS_PR |
| Programme code: | 06-S1PE12.2016 |
| Semester: | winter semester 2017/2018 |
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | exam |
| ECTS credits: | 5 |
| Description: | Wiedzę na temat teoretycznych podstaw resocjalizacji oraz organizacji instytucji wychowawczo-poprawczych student nabywa podczas wykładów. Ćwiczenia służą zdobyciu umiejętności posługiwania się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu projektowania strategii działań resocjalizacyjnych.
|
| Prerequisites: | Brak wymagań wstępnych |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
Student zna podstawową terminologię używaną w pedagogice resocjalizacyjnej oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych. Zna wybrane koncepcje etiologii problemów społecznych, a zwłaszcza przestępczości nieletnich i dorosłych przestępców oraz strategie postępowania z różnymi grupami wiekowymi. [RS_PR _1] |
K_W04 [2/5] |
Ma wiedzę na temat systemów resocjalizacji, podstaw prawnych, organizacji instytucji wychowawczo-poprawczych, pomocowych. [RS _PR_2] |
K_W14 [3/5] |
Student potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu projektowania strategii działań resocjalizacyjnych. [RS_PR _3] |
K_U10 [2/5] |
Docenia znaczenie resocjalizacji dla prawidłowego rozwoju jednostki, samorealizacji oraz budowania prawidłowych więzi w różnych środowiskach społecznych. Odnosi zdobytą wiedzę do działań praktycznych. [RS_PR _4] |
K_K02 [1/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| egzamin [RS_PR _w_1] | egzamin pisemny |
RS_PR _1 |
| Publiczna prezentacja tematu [RS_PR_w_2] | Udział w pracy grupowej i prezentacji tematu. Student czyta zadane lektury i bierze udział w problemowej dyskusji grupowej. Student jest obecny na prezentacji swojego tematu i wykazuje się aktywną rolą (postawą). |
RS_PR _1 |
| Aktywność własna [RS_PR_w_3] | Czytanie lektur wyznaczonych do tematu i aktywny udział w dyskusji. |
RS_PR _1 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| lecture [RS_PR _fs_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
30 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. |
60 | |
| practical classes [RS_PR _fs_2] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy |
30 | Przygotowanie pracy zaliczeniowej |
30 |
Publiczna prezentacja tematu [RS_PR_w_2] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||