Dydaktyka matematyki na II etapie edukacyjnym I
Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: 03-N1MT12.2016
| Nazwa modułu: | Dydaktyka matematyki na II etapie edukacyjnym I |
|---|---|
| Kod modułu: | 03-MO1N-15-DMat1 |
| Kod programu: | 03-N1MT12.2016 |
| Semestr: | semestr letni 2017/2018 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | Dydaktyka matematyki obejmuje przygotowanie w zakresie dydaktyki (metodyki nauczania) matematyki na II etapie edukacyjnym (klasy IV - VI szkoły podstawowej):
Miejsce matematyki jako przedmiotu na II etapie edukacyjnym. Podstawa programowa kształcenia ogólnego na II etapie edukacyjnym. Cele kształcenia i treści nauczania przedmiotu (prowadzenia zajęć) na II etapie edukacyjnym. Program nauczania - tworzenie i modyfikacja, analiza, ocena, dobór i zatwierdzanie. Projektowanie procesu kształcenia. Rozkład materiału.
Lekcja. Formalna struktura lekcji jako jednostki dydaktycznej. Typy i modele lekcji w zakresie przedmiotu. Planowanie lekcji. Formułowanie celów lekcji i dobór treści nauczania.
Metody i zasady nauczania. Konwencjonalne i niekonwencjonalne metody nauczania, w tym metody aktywizujące.
Formy pracy. Organizacja pracy w klasie,
Projektowanie środowiska materialnego lekcji. Środki dydaktyczne – dobór i wykorzystanie.
|
| Wymagania wstępne: | brak |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Posiada wiedzę z zakresu dydaktyki ogólnej [DMat1_1] |
KN_W01 [1/5] |
Posiada wiedzę z zakresu dydaktyki matematyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej [DMat1_2] |
KN_W05 [1/5] |
Posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów [DMat1_3] |
KN_W11 [3/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| aktywność na zajęciach [DMat1_w_1] | Weryfikacja - na podstawie pytań zadawanych przez prowadzącego zajęcia - znajomości treści zajęć oraz umiejętności konfrontowania nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki ogólnej i dydaktyki matematyki (metodyki nauczania) z rzeczywistością pedagogiczną |
DMat1_1 |
| prace pisemne [DMat1_w_2] | Weryfikacja znajomości rozkładu materiału, umiejętności planowania lekcji matematyki w zależności od jej typu i modelu (II etap edukacyjny) |
DMat1_2 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| konwersatorium [DMat1_fs_1] | ćwiczenia dotyczące treści nauczania matematyki (prowadzenia zajęć) na II etapie edukacyjnym związane z projektowaniem procesu kształcenia |
30 | przygotowywanie się studenta do aktywnego uczestnictwa w zajęciach |
15 |
aktywność na zajęciach [DMat1_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||