Dydaktyka matematyki na II etapie edukacyjnym III
Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: 03-N1MT12.2016
| Nazwa modułu: | Dydaktyka matematyki na II etapie edukacyjnym III |
|---|---|
| Kod modułu: | 03-MO1N-15-DMat3 |
| Kod programu: | 03-N1MT12.2016 |
| Semestr: | semestr letni 2018/2019 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 4 |
| Opis: | Dydaktyka matematyki obejmuje przygotowanie w zakresie dydaktyki (metodyki nauczania) matematyki na II etapie edukacyjnym (klasy IV - VI szkoły podstawowej):
Odkrywanie i rozwijanie predyspozycji i uzdolnień uczniów. Wspomaganie rozwoju poznawczego. Kształtowanie pojęć, postaw, umiejętności praktycznych oraz umiejętności rozwiązywania problemów i wykorzystywania wiedzy.
Dostosowywanie działań pedagogicznych do potrzeb i możliwości ucznia,
Trudności w uczeniu się. Specyficzne trudności w uczeniu się - profilaktyka, diagnoza, pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Sytuacje wychowawcze w toku nauczania przedmiotowego. Rozwijanie umiejętności osobistych i społecznych uczniów.
Efektywność nauczania. Sprawdzanie i ocenianie jakości kształcenia. Ewaluacja. Ocena własnej pracy dydaktyczno-wychowawczej.
Kształtowanie u uczniów pozytywnego stosunku do nauki oraz rozwijanie ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej.
|
| Wymagania wstępne: | Zaliczony moduł Dydaktyka matematyki na II etapie edukacyjnym II |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Posiada wiedzę z zakresu dydaktyki matematyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej [DMat3_1] |
KN_W01 [2/5] |
Posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów [DMat3_2] |
KN_W11 [3/5] |
Wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów [DMat3_3] |
KN_W13 [3/5] |
Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności [DMat3_4] |
KN_W14 [2/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| aktywność na zajęciach [DMat3_w_1] | Weryfikacja - na podstawie pytań zadawanych przez prowadzącego zajęcia -znajomości treści wykładów oraz umiejętności konfrontowania nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki ogólnej i dydaktyki matematyki (metodyki nauczania) z rzeczywistością pedagogiczną |
DMat3_1 |
| egzamin [DMat3_w_2] | Weryfikacja znajomości treści wykładu w oparciu o analizę odpowiedzi na pytania egzaminu |
DMat3_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| konwersatorium [DMat3_fs_1] | ćwiczenia dot.efektywności nauczania uwzględniające odpowiednie formy pracy oraz projektowania środowiska materialnego lekcji |
30 | przygotowanie się do ćwiczeń wg. ustalonego harmonogramu |
45 |
aktywność na zajęciach [DMat3_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||