Profilaktyka zagrożeń rozwoju człowieka Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 06-S1PE12.2015

Nazwa modułu: Profilaktyka zagrożeń rozwoju człowieka
Kod modułu: OWWR_PZR
Kod programu: 06-S1PE12.2015
Semestr: semestr letni 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Wszystkie efekty kształcenia modułu powiązane są zarówno z ćwiczeniową, jak i wykładową formą kształcenia.
Wymagania wstępne:
Dopisane zostaną w przyszłości na podstawie kodów modułów obligatoryjnych lub wcześniejszych specjalnościowych.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
student zna elementarną terminologię z zakresu patologii społecznej. [OWWR_PZR_1]
K_W01 [1/5]
Student ma podstawową wiedzę na temat zjawisk marginalnych, dewiacyjnych, patologicznych dotykających pojedyncze jednostki, grupy oraz instytucje. [OWWR_PZR_2]
K_W07 [1/5]
Student zna podstawowe mechanizmy wykluczenia społecznego (stereotypy, uprzedzenia, dyskryminacja, kreowanie kozła ofiarnego, i in.) oraz determinanty zachowań dewiacyjnych (patologicznych), dzięki czemu wskazuje najbardziej adekwatne (co do określonego typu zachowania dewiacyjnego) sposoby przeciwdziałania. [OWWR_PZR_3]
K_U03 [1/5]
student potrafi w sposób klarowny i spójny scharakteryzować zjawiska patologiczne o charakterze: samozniszczeniowym (uzależnienia, samobójstwa, zachowania autoagresywne, eutanazja), przemocowym i przestępczym (agresja i przemoc, terroryzm, handel ludźmi, przestępczość), nietypowych zachowań seksualnych (homoseksualizm, prostytucja, pornografia, patologie seksualne) a także mających charakter zagrożeń społecznych (bezrobocie, bezdomność, etc.). [OWWR_PZR_4]
K_U06 [2/5]
Student poprzez uczestniczenie w zajęciach i studiowanie lektur (w tym zwłaszcza: teorii, badań oraz wniosków z nich płynących, raportów, statystyk) zna podstawowe problemy społeczne, co pozwala mu prezentować własne poglądy czy też pomysły (poparte aktualnymi teoriami i tezami naukowymi oraz wnioskami z badań) odnośnie istoty, właściwości charakterystycznych dla określonych zjawisk dewiacyjnych, ich tendencji, uwarunkowań oraz podejmowanych wobec nich działań zaradczych. [OWWR_PZR_5]
K_U08 [2/5]
Student ma świadomość istnienia i pojawiania się, wraz z rozwojem cywilizacyjnym, nowych (dotąd teorii i praktyce nieznanych bądź znanych w małym stopniu) zagrożeń, problemów egzystencjalnych dotykających określone grupy (struktury społeczne) bądź poszczególne jednostki oraz modyfikowania lub poszukania nowych rozwiązań redukujących ich skutki (szkodliwe działanie). Student rozumie potrzebę ciągłego zgłębiania wiedzy w tym zakresie. [OWWR_PZR_6]
K_K01 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin [OWWR_PZR_w_1]
pisemny
OWWR_PZR_1 OWWR_PZR_2 OWWR_PZR_3 OWWR_PZR_4 OWWR_PZR_5 OWWR_PZR_6
Publiczna prezentacja tematu [OWWR_PZR_w_2]
Prezentacja wybranego przez kilkuosobowe zespoły tematu z zakresu patologii społecznej
OWWR_PZR_1 OWWR_PZR_2 OWWR_PZR_5
Udział w dyskusji grupowej [OWWR_PZR_w_3]
Aktywny udział studenta podczas spotkań na ćwiczeniach
OWWR_PZR_1 OWWR_PZR_2 OWWR_PZR_3 OWWR_PZR_4 OWWR_PZR_5 OWWR_PZR_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [OWWR_PSp _fs_1]
Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
15
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą.
15 Egzamin [OWWR_PZR_w_1]
ćwiczenia [OWWR_PSp _fs_2]
Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy
15
Udział w grupowej prezentacji tematu podczas ćwiczeń oraz lektura zadanej literatury
15 Publiczna prezentacja tematu [OWWR_PZR_w_2] Udział w dyskusji grupowej [OWWR_PZR_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)