Wspieranie rozwoju dzieci i młodzieży Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 06-S1PE12.2015

Nazwa modułu: Wspieranie rozwoju dzieci i młodzieży
Kod modułu: OWAZ_WRDZ
Kod programu: 06-S1PE12.2015
Semestr: semestr letni 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Opis:
Moduł Wspieranie rozwoju dzieci i młodzieży jest realizowany w formie wykładu i ćwiczeń. Efekty 1-3 planuje się osiągnąć za pomocą obu tych form oraz pracy własnej studenta.
Wymagania wstępne:
Wymagana jest wiedza z zakresu psychologii rozwojowej i wychowawczej dzieci i młodzieży oraz teorii wychowania
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma podstawową wiedzę na temat wspierania rozwoju dzieci ( w starszym wieku szkolnym) i młodzieży zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym [OWAZ_WRDZ_1]
K_W05 [3/5]
Student potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań pedagogicznych podejmowanych wobec dzieci (w starszym wieku szkolnym) i młodzieży ; potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązania oraz przewidywać skutki planowanych działań. [OWAZ_WRDZ_2]
K_U10 [4/5]
Student ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku rodzinnym i społecznym, w którym rozwija się dziecko w starszym wieku szkolnym i młodzież; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie wspierania rozwoju dzieci i młodzieży [OWAZ_WRDZ_3]
K_K03 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin [OWAZ_WRDZ_w_1]
Egzamin ma sprawdzać wiedzę zaczerpniętą z ćwiczeń, wykładów i pracy własnej studenta
OWAZ_WRDZ_1 OWAZ_WRDZ_2
Opracowanie jednego tematu z użyciem różnorodnych form prezentacji materiału aktywizujących gr [OWAZ_WRDZ_w_2]
Prawidłowo zrealizowana prezentacja opracowanego materiału ma realizować wszystkie zakładane efekty kształcące modułu
OWAZ_WRDZ_1 OWAZ_WRDZ_2 OWAZ_WRDZ_3
aktywność na zajęciach [OWAZ_WRDZ_w_3]
Zabieranie merytorycznego i logicznego głosu w ramach ćwiczeń na bazie studium literatury przedmiotu. Prezentacja umiejętności w zakresie realizowanego przedmiotu.
OWAZ_WRDZ_1 OWAZ_WRDZ_2 OWAZ_WRDZ_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [OWAZ_WRDZ_fs_1]
Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
15
Student zapoznaje się z literaturą obligatoryjną i uzupełniającą
15 Egzamin [OWAZ_WRDZ_w_1]
ćwiczenia [OWAZ_WRDZ_fs_2]
Dyskusja, prezentacje, praca w grupach
15
Student zapoznaje się z literaturą stanowiącą podstawę do ćwiczeń
15 Opracowanie jednego tematu z użyciem różnorodnych form prezentacji materiału aktywizujących gr [OWAZ_WRDZ_w_2] aktywność na zajęciach [OWAZ_WRDZ_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)