Podstawy filozofii II, cz. 2 Field of study: Philosophical Counseling and Coaching
Programme code: 05-S1DF12.2015

Module name: Podstawy filozofii II, cz. 2
Module code: DFC_m14 (cz. 2)
Programme code: 05-S1DF12.2015
Semester: summer semester 2016/2017
Language of instruction: Polish
Form of verification: exam
ECTS credits: 4
Description:
Moduł PODSTAWY FILOZOFII II ma na celu zaprezentowanie klasycznych stanowisk filozoficznych, zapoznanie studentów z podstawową terminologią filozoficzną, tekstami głównych przedstawicieli tych epok, a także kwestią znaczenia refleksji filozoficznej dla powstania nauk. Służy wykształceniu umiejętności krytycznego myślenia, ze szczególnym naciskiem na umiejętność uzasadniania określonego stanowiska oraz dostrzegania założeń szczegółowych problemów w postaci całościowej wizji bytu i struktury poznania. Ma wyrabiać umiejętność dokonywania wieloaspektowej analizy problemu, pogłębiać świadomość historycznego charakteru namysłu filozoficznego i wskazywać kontekst rozumienia współczesnej kultury.
Prerequisites:
Przedmiot przewidziany na I. semestr studiów wymaga wiedzy ze szkoły średniej
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
zna i rozumie na poziomie podstawowym rolę refleksji filozoficznej w kształtowaniu kultury [4DFC_m 14_1]
K_W01 [5/5]
zna podstawową terminologię filozoficzną oraz z dziedziny nauk społecznych w języku polskim [DFC_m 14_2]
K_W03 [5/5]
zna zależności między głównymi subdyscyplinami filozoficznymi, a także ma elementarną wiedzę o miejscu filozofii w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi [DFC_m 14_3]
K_W06 [5/5]
zna idee i argumenty wybranych klasycznych autorów filozoficznych na podstawie samodzielnej lektury ich pism [DFC_m 14 _4]
K_W07 [5/5]
zna metody interpretacji tekstu filozoficznego [DFC_m 14 _5]
K_W19 [5/5]
posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów [DFC_m 14_6]
K_U04 [5/5]
jest otwarty na nowe idee i gotów do zmiany opinii w świetle dostępnych danych i argumentów [DFC_m 14_7]
K_K05 [5/5]
K_K08ma świadomość znaczenia refleksji filozoficznej w dziejach kultury europejskiej oraz dla kształtowania się więzi społecznych [DFC_m 14_8]
K_K08 [5/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Egzamin [DFC_m14_w_1]
Egzamin ustny obejmujący zagadnienia przedstawione na wykładach oraz samodzielnie opracowane przez studentów na podstawie lektury uzupełniającej. Egzamin sprawdza umiejętności porównawczego i analitycznego myślenia, a także umiejętność argumentacji. Pytania dotyczą starożytnych i średniowiecznych stanowisk filozoficznych, głównych problemów w zakresie podstawowych dyscyplin filozoficznych, historycznych zmian w pojmowaniu człowieka i jego relacji do świata.
4DFC_m 14_1 DFC_m 14_2 DFC_m 14_3 DFC_m 14 _4 DFC_m 14_6 DFC_m 14_8
Zaliczenie [DFC_m14_w_2]
Zaliczenie w oparciu o aktywny udział studentów w zajęciach oraz wykazanie się znajomością literatury źródłowej oraz wybranych pozycji literatury pomocniczej.
DFC_m 14 _4 DFC_m 14 _5 DFC_m 14_7
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [DFC_m 14_fs_1]
wykład z elementami dyskusji
15
lektura uzupełniająca
15 Egzamin [DFC_m14_w_1]
practical classes [DFC_m 14 _fs_2]
ćwiczenia polegające na krytycznej analizie tekstów źródłowych, omawianiu i formułowaniu stanowisk interpretacyjnych oraz dyskusji
30
lektura uzupełniająca obejmująca teksty źródłowe do analizy na zajęciach oraz wybrane opracowania monograficzne
60 Egzamin [DFC_m14_w_1]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)