Teorie kształtowania postaw Kierunek studiów: Doradztwo filozoficzne i coaching
Kod programu: 05-N1DF12.2015

Nazwa modułu: Teorie kształtowania postaw
Kod modułu: DFC_m2
Kod programu: 05-N1DF12.2015
Semestr: semestr zimowy 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Opis:
Moduł TEORIE KSZTAŁTOWANIA POSTAW przedstawia problematykę związaną z kształtowaniem i zmianą postaw, sięga, z jednej strony, do filozoficznych koncepcji pajdei oraz współczesnych teorii wychowania (ze szczególnym uwzględnieniem ich założeń normatywnych), z drugiej strony, w oparciu o badania nauk społecznych, głównie psychologii, omawia podstawowe aspekty kształtowania lub zmiany postawy: ukształtowanie się postawy, zmiana siły postawy, zmiana znaku postawy. Następnie przechodzi do sposobów zmian postaw: uleganie, internalizacja, identyfikacja. Teoria kształtowania i zmiany postaw zostaje omówiona w kontekście fundamentalnego trójkąta: nadawca-komunikat-odbiorca. Moduł składa się z wykładu i ćwiczeń, w trakcie których studenci będą mogli nie tylko przedyskutować poznane elementy teoretyczne, ale także poznać na elementarnym poziomie ich działanie na sobie.
Wymagania wstępne:
Przedmiot przewidziany na I. semestr studiów wymaga wiedzy ze szkoły średniej
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma wiedzę o normach konstytuujących i regulujących struktury i instytucje społeczne oraz o źródłach tych norm, ich naturze, zmianach i drogach wpływania na ludzkie zachowania [DFC_m 2_1]
K_W04 [4/5]
ma podstawową wiedzę na temat znaczenia procesu kształtowania postaw dla rozwoju człowieka [DFC_m 2_2]
K_W14 [4/5]
zna podstawowe teorie dotyczące wychowania, uczenia się i dokonywania zmiany zachowań i przekonań, rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów [DFC_m 2 _3]
K_W16 [5/5]
potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności doradczej i trenerskiej (coachingu) [DFC_m 2_4]
K_U02 [4/5]
pisze pracę zaliczeniową z samodzielnym doborem literatury [DFC_m 2_5]
K_U12 [4/5]
odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania w zakresie doradztwa filozoficznego i trenerstwa (coachingu) oparte na teoriach kształtowania postaw [DFC_m 2_6]
K_K04 [5/5]
ma świadomość znaczenia refleksji nad kształtowaniem postaw i wychowaniem człowieka dla kształtowania się więzi społecznych [DFC_m 2_7]
K_K08 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin [DFC_m2_w_1]
egzamin ustny
DFC_m 2_1 DFC_m 2_2 DFC_m 2 _3 DFC_m 2_4
Zaliczenie [DFC_m2_w_2]
zaliczenie na podstawie aktywnego udziału w zajęciach oraz przygotowania pracy pisemnej na podstawie wskazanej literatury
DFC_m 2_5 DFC_m 2_6 DFC_m 2_7
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [DFC_m2_fs_1]
Wykład, prezentacja
10
lektura uzupełniająca
20 Egzamin [DFC_m2_w_1]
ćwiczenia [DFC_m2 _fs_2]
Dyskusja, analiza tekstów, elementy warsztatu
10
lektura uzupełniająca oraz przygotowanie eseju zaliczeniowego
20 Zaliczenie [DFC_m2_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)