Warsztaty coachingowe z superwizją Kierunek studiów: Doradztwo filozoficzne i coaching
Kod programu: 05-N1DF12.2015

Nazwa modułu: Warsztaty coachingowe z superwizją
Kod modułu: DFC_m6
Kod programu: 05-N1DF12.2015
Semestr: semestr letni 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 5
Opis:
Moduł Warsztaty coachingowe ma charakter praktycznych ćwiczeń mających na celu wykształcenie umiejętności trenerskich, zaprezentowanie metod i technik relacji coachingowych, procesu i struktury coachingu, oraz analizę przykładów zastosowania modeli teoretycznych. Student ma zdobyć umiejętność świadomego i aktywnego słuchania, rozpoznawania konstrukcji przeniesieniowych i przeciwprzeniesieniowych, samodzielnego przeprowadzania sesji coachingowej opartej na poznanych modelach, świadomego korzystania z różnych metod i technik, rozpoznawania potrzeb rozwojowych podopiecznego oraz działania zgodnego z zasadami etyki. Moduł obejmuje również superrewizję procesu coachingowego prowadzonego przez studenta z klientem zewnętrznym.
Wymagania wstępne:
PSYCHOLOGIA OGÓLNA - DFC_m11 PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA - DFC_m12 DIALOGICZNE MODELE RELACJI INTERPERSONALNYCH - DFC_m4 TEORIE COACHINGU - DFC_m8
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma wiedzę o normach moralnych w pracy coacha [DFC_m6 _1]
K_W04 [4/5]
ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłóceń [DFC_m6 _2]
K_W15 [5/5]
potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności doradczej i coachingowej [DFC_m6 _3]
K_U01 [5/5]
potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności doradczej i coachingowej [DFC_m6 _4]
K_U02 [5/5]
potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności coachingowej [DFC_m6 _5]
K_U05 [5/5]
potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów coachingowych [DFC_m6 _6]
K_U06 [5/5]
dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki [DFC_m6 _7]
K_K03 [4/5]
na podstawie twórczej analizy nowych sytuacji i problemów samodzielnie formułuje propozycje ich rozwiązania [DFC_m6 _8]
K_K06 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Zaliczenie [DFC_m6_w_1]
Zaliczenie opiera się na: 1) przygotowaniu studentów do zajęć na podstawie podanej literatury, 2) aktywnym udziale w zajęciach, 3) przeprowadzeniu samodzielnie przygotowanej sesji coachingowej wraz z opisem teoretycznym, 4) przygotowaniu przykładowego kontraktu coachingowego.
DFC_m6 _1 DFC_m6 _2 DFC_m6 _3 DFC_m6 _4 DFC_m6 _5 DFC_m6 _6 DFC_m6 _7 DFC_m6 _8
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [DFC_m6_fs_1]
Metoda analizy przypadków, burza mózgów, sytuacja symulowana
60
lektura uzupełniająca, przygotowanie i przeprowadzenie sesji coachingowej, przygotowanie przykładowego kontraktu coachingowego.
115 Zaliczenie [DFC_m6_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)