Teorie coachingu Kierunek studiów: Doradztwo filozoficzne i coaching
Kod programu: 05-N1DF12.2015

Nazwa modułu: Teorie coachingu
Kod modułu: DFC_m8
Kod programu: 05-N1DF12.2015
Semestr: semestr zimowy 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Opis:
Moduł Teorie coachingu przedstawia różne podejścia teoretyczne (m.in.: coaching koaktywny, coaching oparty na wiedzy) oraz dostarcza interdyscyplinarnej wiedzy będącej podstawą dla różnych obszarów praktyki coachingu. Pokazuje elementy zaczerpnięte przez coaching z różnych szkół psychologicznych i filozoficznych. Przedstawia definicje coachingu, podstawowe typy coachingu i ich cele, powiązania coachingu ze sferami życia i działalności człowieka (ze szczególnym uwzględnieniem coachingu w organizacji), cechy i umiejętności pożądane w pracy coacha, specyfikę relacji coach – adept (podopieczny), metody i narzędzia działalności trenerskiej, (m.in.: model T-GROW), przedstawia narzędzia ewaluacyjne stosowane w coachingu, kwestię odpowiedzialności moralnej i standardów etycznych w pracy coacha.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma uporządkowaną wiedzę na temat kształtowania zachowań i moderowania procesem zmiany, filozoficznych, społeczno-kulturowych i psychologicznych podstaw teorii coachingowych [DFC_m8_1]
K_W12 [5/5]
K_W15ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłóceń [DFC_m8_2]
K_W15 [5/5]
potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności doradczej i coachingowej [DFC_m8_3]
K_U02 [5/5]
ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami z dyscyplin nauki będących podstawą dla doradztwa filozoficznego i trenerstwa, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów [DFC_m8_4]
K_U03 [5/5]
potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności coachingowej [DFC_m8_5]
K_U05 [5/5]
potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów coachingowych na podstawie różnych teorii coachingowych [DFC_m8_6]
K_U06 [5/5]
odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania w zakresie coachingu [DFC_m8_7]
K_K04 [5/5]
rozumie problematykę etyczną związaną z odpowiedzialnością za trafność przekazywanej wiedzy, z uczciwością naukową oraz rzetelnością i uczciwością w sytuacji prowadzenia działalności doradczej i sesji coachingowych [DFC_m8_8]
K_K09 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin [DFC_m8 _w_1]
Egzamin pisemny obejmujący teorię oraz zadania o charakterze praktycznym, jak np. analiza i interpretacja przykładowej relacji coachingowej
DFC_m8_1 DFC_m8_2 DFC_m8_3 DFC_m8_4 DFC_m8_5 DFC_m8_6 DFC_m8_7 DFC_m8_8
Rozmowa na podstawie wybranej literatury [DFC_m8 _w_2]
Sprawdzenie znajomości wybranych pozycji z listy lektur uzupełniających na podstawie przygotowanych konspektów.
DFC_m8_3 DFC_m8_7
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [DFC_m8_fs_1]
wykład z elementami dyskusji, prezentacje multimedialne
15
lektura uzupełniająca
60 Egzamin [DFC_m8 _w_1]
ćwiczenia [DFC_m8 _fs_2]
(brak informacji)
10
(brak informacji)
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)