Psychologia ogółna Kierunek studiów: Doradztwo filozoficzne i coaching
Kod programu: 05-N1DF12.2015

Nazwa modułu: Psychologia ogółna
Kod modułu: DFC_m11
Kod programu: 05-N1DF12.2015
Semestr: semestr zimowy 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 6
Opis:
Moduł PSYCHOLOGIA OGÓLNA dostarcza podstawowej terminologii i wiedzy z zakresu psychologii niezbędnej do dalszego zgłębiania bardziej specjalistycznych zagadnień psychologicznych. W jego ramach student zapoznaje się z najważniejszymi koncepcjami psychologicznymi człowieka oraz podstawowymi uwarunkowaniami i mechanizmami decydujących o ludzkim zachowaniu i psychorozwoju. W szczególności zdobywa wiedze o przebiegu i prawidłowościach dotyczących podstawowych procesów psychicznych (poznawczych, emocjonalnych, osobowościowych i rozwojowych), jak też uczy się zastosowania tej wiedzy w wyjaśnianiu i rozwiązywaniu różnorodnych problemów życia codziennego. Moduł składa się z wykładu kończącego się egzaminem ustnym oraz ćwiczeń o charakterze konwersatoryjnym, uwzględniającym case study.
Wymagania wstępne:
Przedmiot przewidziany na I. semestr studiów
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma uporządkowaną wiedzę na temat paradygmatów psychologii ogólnej [DFC_m11_1]
K_W12 [5/5]
zna wybrane koncepcje człowieka (psychologiczne) stanowiące teoretyczne podstawy działalności w zakresie doradztwa i trenerstwa (coachingu) [DFC_m11_2]
K_W13 [5/5]
ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia, w aspekcie psychologicznym [DFC_m11_3]
K_W14 [5/5]
zna podstawowe uwarunkowania procesów psychicznych [DFC_m11 _4]
K_W16 [5/5]
potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności doradczej i trenerskiej (coachingu) [DFC_m11 _5]
K_U02 [5/5]
potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności doradczo-trenerskiej [DFC_m11_6]
K_U05 [5/5]
jest otwarty na nowe idee i gotów do zmiany opinii w świetle dostępnych danych i argumentów [DFC_m11_7]
K_K05 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin [DFC_m11_w_1]
Na egzaminie ustnym student wykazuje znajomość wiedzy dotyczącej podstawowych uwarunkowań i mechanizmów decydujących o ludzkim zachowaniu, rozwoju i wychowaniu, -zna najważniejsze psychologiczne koncepcje człowieka, -jest w stanie scharakteryzować przebieg i prawidłowości dotyczące podstawowych procesów psychicznych (poznawczych, emocjonalnych, osobowościowych i społecznych).
DFC_m11_1 DFC_m11_2 DFC_m11_3 DFC_m11 _4
Zaliczenie [DFC_m11_w_2]
Student potrafi rozpoznać mechanizmy kształtujące podstawowe procesy psychiczne oraz osobowościowe uwarunkowania zachowania człowieka i zastosować je przy wyjaśnianiu owego zachowania (case study), - aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach, przygotowuje referat, potrafi argumentować na rzecz prezentowanych tez, a także jest otwarty na ich krytykę.
DFC_m11 _5 DFC_m11_6 DFC_m11_7
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [DFC_m11_fs_1]
wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych
15
lektura uzupełniająca
35 Egzamin [DFC_m11_w_1]
ćwiczenia [DFC_m11_fs_2]
konwersatorium, case study, prezentacja referatów
30
lektura uzupełniająca i przygotowanie referatów
70 Zaliczenie [DFC_m11_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)