Analiza złożoności algorytmów
Field of study: Biomedical Engineering
Programme code: 08-S1IB12.2016

Module name: | Analiza złożoności algorytmów |
---|---|
Module code: | 08-IBIMB-S1-AZA |
Programme code: | 08-S1IB12.2016 |
Semester: | summer semester 2018/2019 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 1 |
Description: | Celem jest wprowadzenie słuchacza w zagadnienia związane z analizą algorytmów. Prezentowane są zagadnienia złożoności obliczeniowej ze szczególnym uwzględnieniem równań rekurencyjnych oraz paradygmaty konstruowania algorytmów (,,dziel i zwyciężaj’’, programowanie dynamiczne). |
Prerequisites: | Podstawy matematyki dyskretnej, podstawy algorytmów i złożoności oraz podstawy programowania. |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Ma wiedzę za zakresu metod wyznaczania złożoności obliczeniowej algorytmów, w tym złożoności czasowej, pamięciowej, średniej, pesymistycznej. Zna podstawowe notacje (O, Omega, Teta) dla szacowania rzędu funkcji. Zna i rozumie podstawowe klasy złożoności algorytmów, takie jak wielomianowe (P), wykładnicze (NP-zupełne, NP-trudne). [k_1] |
W01 [4/5] |
Ma wiedzę z zakresu metod rozwiązywania równań rekurencyjnych. [k_2] |
W12 [2/5] |
Ma wiedzę z zakresu podstawowych paradygmatów konstruowania algorytmów, takich jak ,,dziel i zwyciężaj’’ oraz programowania dynamicznego. Zna i rozumie podstawy działania oraz wady i zalety algorytmów konstruowanych za pomocą wymienionych paradygmatów. Potrafi podać przykłady algorytmów opartych na poszczególnych paradygmatach. [k_3] |
W13 [2/5] |
Potrafi wyznaczyć złożoności pesymistyczne i średnie (czasowe i pamięciowe) zadanych, niebanalnych algorytmów. Potrafi porównać grupę algorytmów przeznaczonych do rozwiązania wybranego problemu, wybrać algorytm najlepszy oraz odrzucić algorytmy wymagających zbyt dużych zasobów komputera niezbędnych do ich wykonania. [k_4] |
U24 [3/5] |
Potrafi wyznaczyć złożoność obliczeniową algorytmów rekurencyjnych i zapisać ich złożoność w postaci równania rekurencyjnego. Potrafi rozwiązywać proste równania rekurencyjne. [k_5] |
U21 [3/5] |
Potrafi dokonać oceny przyjętych rozwiązań algorytmicznych oraz założonych struktur danych w systemie informatycznym o małej i średniej złożoności. Ma umiejętność wskazania zalet i wad przyjętych rozwiązań. [k_6] |
U01 [2/5] |
Ma świadomość znacznego wpływu cech algorytmów (złożoności, poprawności), na podstawie których zbudowane są elementy składowe (moduły, funkcje, procedury) większych systemów programowych na końcową sprawność, poprawność działania i bezpieczeństwo tych systemów. Potrafi planować i realizować terminowo różne zadania. [k_7] |
U25 [2/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Sprawozdania [k_w_1] | Rozwiązanie przez studentów zadań przydzielonych na laboratorium i przesłanie w formie sprawozdania w określonym terminie |
k_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
laboratory classes [k_fs_1] | Szczegółowe przygotowanie studentów do rozwiązywania zadań ze wskazaniem na metodologię postępowania, wskazaniem kolejności wykonywanych czynności. Rozwiązywanie zadań z treścią. |
15 | Samodzielne rozwiązywanie zadań; Przygotowanie sprawozdań z rozwiązanymi zadaniami w wersji elektronicznej i przesłanie ich w wyznaczonym terminie. |
15 |
Sprawozdania [k_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |