Digitalizacja i rekonstrukcja 3D w medycynie Kierunek studiów: Inżynieria biomedyczna
Kod programu: 08-S1IB12.2016

Nazwa modułu: Digitalizacja i rekonstrukcja 3D w medycynie
Kod modułu: 08-IBIMT-S1-DiR3wM
Kod programu: 08-S1IB12.2016
Semestr: semestr letni 2018/2019
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Moduł wprowadza studentów w bardzo popularny w ostatnim czasie temat rekonstrukcji 3D i generalnie digitalizacji otaczającego nas świata ze szczególnym uwzględnieniem samego człowieka. W centrum uwagi jest nie tylko sam proces budowania modelu 3D, ale i przedstawienie zastosowań w medycynie, jak np. rekonstrukcja kości, chirurgia plastyczna czy diagnostyka. Student powinien swobodnie się poruszać w tematyce metod rekonstrukcji, jak i podstaw teoretycznych. Szczególny nacisk jest położony na nabycie praktycznych umiejętności posługiwaniem się wiedzą teoretyczną, co realizujemy dzięki wprowadzeniu dwóch projektów. W module rozwijana jest również umiejętność szybkiego wyszukiwania wiedzy i klasyfikowania jej przydatności.
Wymagania wstępne:
Realizacja efektów kształcenia modułów matematyka, fizyka, języki programowania i inżynieria oprogramowania.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
klasyfikuje metody budowy modeli przestrzennych. [k_1]
W10 [3/5]
przedstawia poszczególne etapy budowy modelu przestrzennego. [k_2]
W02 [3/5]
buduje modele przestrzenne. [k_3]
W01 [1/5]
uzasadnia uzyskane wyniki i wyciąga wnioski. [k_4]
W13 [1/5]
samodzielnie wyodrębnia informacje z literatury, platformy e-learningowej oraz innych źródeł. [k_5]
U13 [4/5]
wykonuje prace indywidualne i zespołowe. [k_6]
U25 [1/5]
demonstruje odpowiedzialność za wspólnie realizowane zadania w ramach zespołu. [k_7]
K04 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Kolokwium [k_w_1]
W ramach modułu zostanie zrealizowane kolokwium badające poziom zrozumienia metod i poszczególnych etapów rekonstrukcji 3D.
k_1 k_2 k_3 k_4
Kartkówki [k_w_2]
Przed zajęciami student rozwiązuje zadanie rachunkowe, które zakresem materiału obejmuje poprzednie ćwiczenia.
k_1 k_2 k_3
Projekty [k_w_3]
W ramach modułu zostaną zrealizowane samodzielnie przez studenta dwa projekty. Jeden polega na opracowaniu kalibracji aparatu fotograficznego, a drugi na zbudowaniu pełnego modelu przestrzennego ze zdjęć.
k_2 k_3 k_4 k_5 k_6 k_7
Burze mózgów [k_w_4]
W ramach modułu zostaną zrealizowane samodzielnie przez studenta dwa projekty. Jeden polega na opracowaniu kalibracji aparatu fotograficznego, a drugi na zbudowaniu pełnego modelu przestrzennego ze zdjęć.
k_4 k_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [k_fs_1]
Prowadzący prowadzi studentów przez proces rekonstrukcji i analizuje wspólnie z nimi wyniki. W „burzy mózgów” studenci poszukują właściwej interpretacji uzyskanych wyników. Studenci pracują w 3-4 osobowych grupach. Student otrzymuje instrukcje do wykonania dwóch projektów.
30
Rozległy zakres zagadnienia zobowiązuje studentów do regularnego przygotowywania się na zajęcia, celem aktywnego w nich uczestnictwa. Student samodzielnie wykonuje dwa projekty z wykorzystaniem środowiska programistycznego C++ lub C#, dokonują opracowania wyników.
60 Kolokwium [k_w_1] Kartkówki [k_w_2] Projekty [k_w_3] Burze mózgów [k_w_4]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)