Biomedycyna w językach informacyjno wyszukiwawczych Kierunek studiów: Inżynieria biomedyczna
Kod programu: 08-S1IB12.2016

Nazwa modułu: Biomedycyna w językach informacyjno wyszukiwawczych
Kod modułu: 08-IBIMT-S1-BwJIW
Kod programu: 08-S1IB12.2016
Semestr: semestr letni 2018/2019
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Realizacja modułu wymaga omówienia w części teoretycznej zagadnień związanych ze źródłami informacji biomedycznej i językami informacyjno-wyszukiwawczymi. Celem praktycznym jest zapoznanie studentów z aspektami organizacji wiedzy biomedycznej – reprezentacją informacji biomedycznej w słownikach języków informacyjno-wyszukiwawczych, wykorzystaniem języków informacyjno-wyszukiwawczych do budowy portali biomedycznych.
Wymagania wstępne:
Serwisy internetowe dla biomedycyny.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
definiuje podstawowe pojęcia z zakresu języków informacyjno-wyszukiwawczych [k_1]
W12 [5/5]
opisuje poszczególne rodzaje języków informacyjno-wyszukiwawczych [k_2]
W21 [4/5]
klasyfikuje źródła informacji biomedycznej [k_3]
W14 [3/5]
buduje słowniki języków informacyjno-wyszukiwawczych [k_4]
U26 [2/5]
organizuje informację biomedyczną w językach informacyjno-wyszukiwawczych [k_5]
U07 [1/5]
proponuje zastosowanie słowników języków informacyjno-wyszukiwawczych z zakresu informacji biomedycznej do budowy specjalistycznych portali biomedycznych [k_6]
U01 [1/5]
odpowiednio określa priorytety wykonywania zadania [k_7]
K03 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium pisemne [k_w_1]
W ramach modułu zostanie zrealizowane kolokwium z podstawowych zagadnień z zakresu języków informacyjno-wyszukiwawczych i źródeł informacji biomedycznej.
k_1 k_2 k_3
kartkówki [k_w_2]
Przed zajęciami student pisze kartkówki z przygotowania do ćwiczeń w zakresie poszczególnych języków informacyjno-wyszukiwawczych.
k_2
projekty [k_w_3]
W ramach modułu zostaną zrealizowany przez studentów pracujących w grupach dwa projekty. Jeden polegający na budowie słownika z zakresu biomedycyny w wybranym języku informacyjno-wyszukiwawczym, drugi przedstawiający propozycję modelu rozszerzenia istniejących słowników języków informacyjno-wyszukiwawczych w zakresie biomedycyny.
k_4 k_5 k_7
burza mózgów [k_w_4]
Wykonanie w grupach zadania polegającego na przedstawieniu propozycji zastosowania słowników języków informacyjno-wyszukiwawczych z zakresu informacji biomedycznej do budowy specjalistycznych portali biomedycznych.
k_6 k_7
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [k_fs_1]
Wykład dotyczy zagadnień z zakresu języków informacyjno-wyszukiwawczych i źródeł informacji biomedycznej. Metody dydaktyczne: wykład informacyjny, wykład problemowy.
15
Praca, z wybraną literaturą przedmiotu, obejmująca samodzielne przyswojenie wiedzy odnośnie wskazanych zagadnień.
15 kolokwium pisemne [k_w_1]
laboratorium [k_fs_2]
Student buduje biomedyczne słowniki języków informacyjno-wyszukiwawczych i aktualizuje modele reprezentacji informacji biomedycznej w istniejących słownikach. Metody dydaktyczne: metoda programowa z użyciem komputera, ćwiczenia przedmiotowe, burza mózgów. Student otrzymuje instrukcje do wykonania dwóch projektów. Metoda podająca objaśnienie zadania, burza mózgów.
30
Student zobowiązany jest być przygotowanym do zajęć ćwiczeniowych z wiedzy teoretycznej. Studenci w grupach wykonują dwa zadania projektowe z wykorzystaniem komputera i oprogramowania użytkowego, a następnie przygotowują sprawozdania z wykonania projektów.
60 kartkówki [k_w_2] projekty [k_w_3] burza mózgów [k_w_4]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)