Diagnoza zaburzeń adaptacji społecznej Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 06-S1PE12.2015

Nazwa modułu: Diagnoza zaburzeń adaptacji społecznej
Kod modułu: R_Da
Kod programu: 06-S1PE12.2015
Semestr: semestr letni 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Na wykładzie student zapoznaje się ze specyfiką diagnozy dotyczącej zaburzeń przystosowania społecznego, poznaje różne modele tej diagnozy, zapoznaje się z jej etapami oraz zakresem przedmiotowym. Zapoznaje się z różnymi typami zaburzeń u dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych oraz ich charakterystycznymi symptomami diagnostycznymi. Poznaje różne możliwości metodologiczne - techniki i narzędzia służące zbieraniu danych w tym standaryzowane narzędzie. Na ćwiczeniach student uczy się wykorzystywać różne sposoby zbierania danych potrzebnych do realizacji diagnozy zaburzeń przystosowania społecznego, przyswaja sobie zasady wykorzystywania narzędzi „swobodnych” oraz standaryzowanych, uczy się je wykorzystywać i interpretować uzyskane wyniki.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Zna wybrane modele diagnozy: behawioralnej, interakcyjnej , interdyscyplinarnej, relacyjnej itd. oraz opisuje zakres i przedmiot diagnozy zaburzeń adaptacji społecznej, [R_Da _1]
K_W04 [4/5]
Zna różne rodzaje zaburzeń adaptacyjnych, potrafi opisać ich symptomy [R_Da _2]
K_W15 [4/5]
Zna różne rodzaje technik i narzędzi badawczych; określa ich użyteczność w rozpoznawaniu zaburzeń adaptacji społecznej [R_Da_3]
K_W16 [4/5]
Potrafi używać narzędzi diagnostycznych oraz dokonać interpretacji wyników jak też formułować opinię diagnostyczną [R_Da _4]
K_U01 [4/5]
Dostrzega problemy etyczne związane z procesem diagnozowania i użytkowaniem jego efektów, postępuje zgodnie z zasadami etyki, dostrzega znaczenie współpracy w ramach projektowania i dokonywania diagnozy oraz potrafi ją realizować [R_Da _5]
K_K05 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin testowy [R_Da _w_1]
Studenci piszą test typu mieszanego ( krótkie zadania ustrukturyzowane oraz otwarte)
R_Da _1 R_Da _2 R_Da_3 R_Da _4 R_Da _5
Projekt -Diagnoza przypadku [R_Da _w_2]
Studenci konstruują projekt diagnozy przypadku osoby niedostosowanej społecznie z uwzględnieniem poznanych technik, narzędzi autorskich oraz standaryzowanych, realizują część projektu oraz opisują uzyskane wyniki
R_Da _1 R_Da _2 R_Da_3 R_Da _4 R_Da _5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [R_Da_fs_1]
Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, metoda problemowa
15
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą
45 Egzamin testowy [R_Da _w_1]
ćwiczenia [R_Da_fs_2]
Dyskusja, metoda problemowa, prezentacje i projekty, metoda uczenia się we współpracy
30
Przygotowywanie zagadnień cząstkowych i projektów. Przygotowanie pracy zaliczeniowej
30 Projekt -Diagnoza przypadku [R_Da _w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)