Języki skryptowe Kierunek studiów: Inżynieria biomedyczna
Kod programu: 08-S1IB12.2015

Nazwa modułu: Języki skryptowe
Kod modułu: 08-IBIMB-S1-JS
Kod programu: 08-S1IB12.2015
Semestr: semestr zimowy 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
W trakcie zajęć studenci zapoznają się ze stosowanymi w bioinformatyce językami skryptowymi takimi jak PERL i Python wraz z zagadnieniem przygotowania i konfiguracji środowiska programistycznego. Studenci zostaną zaznajomieni z podstawami programowania w tych językach, tworzeniem modułów oraz korzystaniem z już istniejących w repozytoriach modułów. Uwypuklone zostaną specyficzne cechy języków pod kątem konkretnych zagadnie, które należy rozwiązać. W trakcie zajęć studenci będą rozwiązywać konkretne zadania wymagające programowania w języku skryptowym. O wyborze konkretnego języka i/lub bibliotek studenci będą decydować samodzielnie – na podstawie poznanych wcześniejszych przykładów i charakterystyki zastosowań języka.
Wymagania wstępne:
Podstawowa obsługa komputera, instalacja i konfiguracja oprogramowania.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Zna podstawy programowania w językach PERL i Python. Zna zasady konstruowania interfejsów użytkownika. [k_1]
W13 [4/5]
Zna specyfikę, wady i zalety, a w szczególności ograniczenia stosowania języków skryptowych w porównaniu z językami kompilowanymi. [k_2]
U25 [3/5]
Zna środowiska programistyczne umożliwiające programowanie w wybranym języku. [k_3]
U02 [3/5]
Potrafi skonfigurować na własny użytek środowisko programistyczne oraz napisać program umożliwiający rozwiązanie konkretnego zadania w wybranym języku skryptowym, uwzględniając specyficzne obszary zastosowań obu języków [k_4]
K03 [2/5]
Potrafi korzystać z repozytoriów modułów – dodatkowych bibliotek dla języków PERL i Python, potrafi wykorzystywać możliwości dodatkowych bibliotek. Potrafi określić potrzeby końcowego użytkownika odnośnie interfejsu (konsola lub graficzny) [k_5]
K02 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
aktywność na zajęciach [k_w_1]
Prowadzący zajęcia przygotowuje zadania do wykonania, odpowiadające konkretnym zagadnieniom. Zadaniem studentów jest ich wykonanie w określonym przez prowadzącego czasie.
k_1 k_2 k_3 k_4 k_5
Zadanie projektowe [k_w_2]
Studenci wykonują w sekcjach projekt programistyczny umożliwiający zweryfikowanie stopnia przyswojenia wiedzy i praktycznych umiejętności programistycznych.
k_1 k_2 k_3 k_4 k_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [k_fs_1]
wykonanie zadanych ćwiczeń odpowiadających specyficznym zadaniom administracyjnym, pod nadzorem prowadzącego.
45
praca nad projektem w języku PERL lub Python
75 aktywność na zajęciach [k_w_1] Zadanie projektowe [k_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)