Symulatory medyczne Kierunek studiów: Inżynieria biomedyczna
Kod programu: 08-S2IB15.2015

Nazwa modułu: Symulatory medyczne
Kod modułu: 08-IBIMS-S2-SM
Kod programu: 08-S2IB15.2015
Semestr: semestr letni 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Symulator jest definiowany jako narzędzie, które w sposób sztuczny naśladuje rzeczywiste sytuacje, z jakimi można się spotkać w szczególnych okolicznościach. Symulatory zostały zaakceptowane jako narzędzia służące do edukacji. Edukacja jest wynikiem wewnętrznych i obiektywnych zależności, a cała prawdziwa edukacja wynika z doświadczenia. Cele edukacyjne dzielą się na trzy dziedziny: poznawczą (zdolność do gromadzenia oraz syntezy wiadomości), nastawienia (dojrzewanie edukacyjne studenta) i psychomotoryczną. Osiągnięcie najlepszych efektów wiąże się z koniecznością powiązania urządzenia symulującego z wykonywanymi działaniami, takimi jak rozwiązywanie problemów, procedurami i przekazywaniem informacji.
Wymagania wstępne:
Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym zrozumienie treści artykułów naukowych z zakresu inżynierii biomedycznej; obsługa komputera; umiejętność przygotowywania sprawozdań i przygotowywania prezentacji multimedialnych.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
przywołuje wiedzę o nowoczesnych urządzeniach naśladujących fizjonomię i reakcje człowieka [k_1]
W06 [1/5]
podkreśla perspektywy i trendy w zakresie zastosowań elektroniki w medycynie [k_2]
W10 [1/5]
rozpoznaje możliwości jakie dają symulatory medyczne w tworzeniu własnego biznesu [k_3]
W17 [2/5]
przyswaja wiedzę z zakresu podanego przez prowadzącego w ramach samokształcenia [k_4]
U05 [3/5]
uzasadnia lub wyjaśnia wskazany problem inżynierski [k_5]
U06 [2/5]
wykorzystuje najnowsze osiągnięcia techniki do pojawiających się problemów natury technicznej [k_6]
U18 [2/5]
używa symulatory do nauki badania oftalmoskopowego, urazowego symulatora pacjenta, porodowego symulatora pacjenta, mobilnego symulatora ratunkowego [k_7]
U19 [2/5]
proponuje usprawnienia istniejących rozwiązań symulatorów medycznych [k_8]
U22 [2/5]
potrafi zidentyfikować dylematy natury etycznej związane z efektami jakie działalność zawodowa może mieć na życie innych ludzi [k_9]
K05 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Kolokwium [k_w_1]
W ramach modułu zostaną zrealizowane, co najmniej dwa kolokwia dotyczące weryfikacji wiedzy z zakresu treści modułu
k_1 k_2 k_3
Projekt [k_w_2]
Ocena wykonania ćwiczenia praktycznego oraz poprawności opisania uzyskanych wyników i sformułowania wniosków
k_6 k_7
Prezentacja [k_w_3]
Wykonywanie zadań typu: zadanie projektowe, praktyczna realizacja zadania, studium przypadku, dyskusja w grupie związana z prezentacją otrzymanych wyników/rezultatów. Prezentacja przed audytorium
k_3 k_4 k_5 k_8 k_9
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [k_fs_1]
Wykład w formie tradycyjnej z wykorzystaniem materiałów multimedialnych.
15
Przygotowanie do zajęć na podstawie notatek z zagadnień omawianych na wykładzie oraz wskazanych pozycji literaturowych.
15 Kolokwium [k_w_1]
laboratorium [k_fs_2]
Prowadzący wspólnie ze studentami wykonuje ćwiczenia laboratoryjne w oparciu o wiedzę związana z literaturą przedmiotu. Studenci wykonują ćwiczenia pod nadzorem prowadzącego.
15
Przygotowanie do zajęć na podstawie notatek z zagadnień omawianych na wykładzie oraz poprzednich ćwiczeń laboratoryjnych, jak również na podstawie literatury i źródeł wyszukanych samodzielnie lub wskazanych przez prowadzącego.
15 Projekt [k_w_2] Prezentacja [k_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)