Terapia pedagogiczna uczniów z zaburzeniami w uczeniu się Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S2PE12.2015

Nazwa modułu: Terapia pedagogiczna uczniów z zaburzeniami w uczeniu się
Kod modułu: 12-PE-OT-S2-TPZU
Kod programu: 12-S2PE12.2015
Semestr:
  • semestr letni 2017/2018
  • semestr letni 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Przedmiot terapia pedagogiczna uczniów z zaburzeniami w uczeniu się ma umożliwić studentom poznanie aktualnych tendencji w zakresie terapii, zdobyć elementarną wiedzę na temat utrudnień rozwojowych u uczniów z zaburzeniami w uczeniu się, działalnością profilaktyczną w postępowaniu terapeutycznym. Ma umożliwić opanowanie umiejętności planowania przebiegu wstępnej diagnozy, konstruowania programów indywidualnych, przebiegu terapii korekcyjno-kompensacyjnej
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w pracach grupowych [_K_1]
K_K07 [2/5] K_K08 [2/5]
charakteryzuje się postawą poszukującą i udoskonalającą własny warsztat pracy, rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie [_K_2]
K_K01 [2/5]
potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności pedagogicznej [_U_1]
K_U01 [2/5]
potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności [_U_2]
K_U04 [2/5] K_U10 [4/5]
posiada podstawową wiedzę dotyczącą teoretycznych i praktycznych zagadnień związanych z podstawami terapii pedagogicznej [_W_1]
K_W10 [2/5] K_W16 [4/5]
ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym [_W_2]
K_W06 [2/5]
ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat biologicznych, psychologicznych, społecznych, filozoficznych podstaw kształcenia i wychowania; rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii [_W_3]
K_W11 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
test pisemny [_w_1]
sprawdzenie stopnia znajomości literatury przedmiotu i podstawowych zagadnień związanych z tematem w formie testu zawierającego pytania otwarte i zamknięte
_U_1 _W_1 _W_2 _W_3
analiza tekstów [_w_2]
sprawdzenie stopnia znajomości wybranych zagadnień przez studentów- przygotowanie materiałów do dyskusji
_K_1 _U_1 _U_2 _W_1
praca indywidualna i grupowa podczas zajęć [_w_3]
sprawdzenie, czy student potrafi przedstawić wstępną diagnozę indywidualną ucznia z zaburzeniami w uczeniu się, skonstruować program indywidualny oraz przebieg terapii korekcyjno-kompensacyjnej
_K_2 _U_1 _U_2 _W_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fs_1]
analiza tekstów z dyskusją; przedstawienie przez studentów efektów pracy pisemnej/ustnej -analiza przypadków praca indywidualna i grupowa podczas zajęć
15
przygotowanie materiałów do dyskusji, analiza literatury, dokumentów, indywidualnych programów i przebiegu terapii, aktywny udział w zajęciach
test pisemny [_w_1] analiza tekstów [_w_2] praca indywidualna i grupowa podczas zajęć [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)