Konstruowanie programów profilaktycznych i terapeutycznych Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N2PE12.2015

Nazwa modułu: Konstruowanie programów profilaktycznych i terapeutycznych
Kod modułu: 12-PE-RM-N2-KPPT
Kod programu: 12-N2PE12.2015
Semestr:
  • semestr letni 2017/2018
  • semestr letni 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Program modułu: Konstruowanie programów profilaktycznych i terapeutycznych , daje podstawy teoretyczne w zakresie prawnych podstaw i zasad tworzenia programów terapeutycznych, programów profilaktycznych, zakresu diagnozy na potrzeby programów, współpracy specjalistów i instytucji. Moduł kształtuje umiejętności w zakresie konstruowania indywidualnego programu terapeutyczno-profilaktycznego dla wybranego dziecka.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest wrażliwy na problemy edukacyjne i społeczne, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne, w celu diagnozy w zakresie zaburzeń i psychopatologii [_K_1]
K_K07 [2/5]
ma praktyczne umiejętności analizowania sytuacji danego dziecka pod kątem jego mocnych i słabych stron w sferze fizycznej, psychicznej i społecznej (w zakresie zaburzeń i psychopatologii) [_U_1]
K_U08 [3/5]
potrafi napisać indywidualny program profilaktyczną- terapeutyczny, motywować do pracy [_U_2]
K_U11 [2/5] K_U12 [3/5]
ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju dzieci i młodzieży w cyklu życia zarówno w aspekcie psychopedagogicznym jak i społecznym [_W_1]
K_W01 [3/5]
zna prawne uwarunkowania, z których wynika obowiązek konstruowania programów profilaktycznych i terapeutycznych [_W_2]
K_W10 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
praca pisemna [_w_1]
złożenie przez studentów pracy pisemnej w postaci programu terapeutyczno-profilaktycznego
_K_1 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
aktywność na zajęciach - weryfikacja ciągła [_w_2]
obecność na zajęciach - ćwiczeniach, aktywny udział wyrażający się przygotowaniem merytorycznym i praktycznym do zadanego zagadnienia
_K_1 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fns_1]
metody podające i aktywizujące
18
Zapoznanie z literaturą, przygotowanie do zajęć, opracowanie pracy pisemnej – programu terapeutycznego i/lub profilaktycznego
102 praca pisemna [_w_1] aktywność na zajęciach - weryfikacja ciągła [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)