Metodyka edukacji międzykulturowej Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N2PE12.2015

Nazwa modułu: Metodyka edukacji międzykulturowej
Kod modułu: 12-PE-RM-N2-MED
Kod programu: 12-N2PE12.2015
Semestr:
  • semestr letni 2016/2017
  • semestr letni 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 1
Opis:
Moduł przygotowuje studentów do rozumienia szerokich powiązań i uwarunkowań rozwoju człowieka z rozwojem zrównoważonym, zauważania konieczności podejmowania działań pedagogicznych ukierunkowanych na aktywne kształtowanie ekologicznej, ekonomicznej i socjalnej równowagi w dynamicznie zmieniającym się świecie. Prezentowane treści w ramach tego przedmiotu koncentrują się na omówieniu podstaw, kontekstu i znaczenia procesu nauczania/uczenia się międzykulturowego oraz sprowadzają się do zaprezentowania modelowych propozycji realizacji edukacji regionalnej, wielo- i międzykulturowej, do określenia zasad i reguł tych typów edukacji, do poszukiwania odpowiednich sposobów racjonalnego działania poprzez możliwie dokładną analizę treści przedmiotowych oraz dobór właściwych metod i środków umożliwiających opanowanie tych treści.
Wymagania wstępne:
Student posiada wiedzę ogólnopedagogiczną, zdobytą w ramach kształcenia kierunkowego w dotychczasowym kształceniu akademickim z zakresu: wprowadzenia do pedagogiki ogólnej, psychologii, dydaktyki, teorii wychowania, a także wiedzę z teoretycznych podstaw edukacji międzykulturowej.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
charakteryzuje się wrażliwością na potrzeby ludzi różniących się pod wieloma względami i dostrzega konieczność prowadzenia dostosowanych, czy zindywidualizowanych działań pedagogicznych wobec nich; jest przekonany o wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku zróżnicowanym kulturowo [_K_1]
K_K05 [3/5] KN_K02 [3/5] KN_K03 [3/5]
ma pogłębione umiejętności obserwowania, oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań; potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań praktycznych; potrafi oceniać przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań z zakresu edukacji regionalnej, wielo- i międzykulturowej, związanych z odpowiednimi etapami edukacyjnymi; krytycznie i refleksyjnie analizuje teksty naukowe z zakresu pedagogiki międzykulturowej; wypowiada się i formułuje uzasadnienia na tematy związane z pedagogika międzykulturową [_U_1]
K_U01 [3/5] K_U04 [3/5] K_U07 [3/5] K_U08 [3/5] KN-U02 [3/5] KN_U07 [3/5]
ma uporządkowaną wiedzę na temat podstaw nauczania i uczenia się wielo- i międzykulturowego; ma wiedzę na temat metodyki wykonywania zadań, w tym norm, procedur i dobrych praktyk w obszarze edukacji regionalne, wielo- i międzykulturowej [_W_1]
K_W12 [4/5] KN_W03 [4/5] KN_W10 [4/5]
ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych; ma pogłębioną wiedzę na temat biologicznych, psychologicznych, społecznych, podstaw edukacji regionalnej, wielo- i międzykulturowej; wie o znaczeniu i konieczności dostrzegania zróżnicowanych potrzeb uczestników działalności edukacyjnej, wychowawczej [_W_2]
K_W09 [3/5] K_W11 [3/5] K_W15 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
egzamin [_w_1]
forma (ustna/pisemna) do wyboru; znajomość treści programowych modułu, krytycznego i refleksyjnego podejścia do problematyki przedmiotu
_K_1 _U_1 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fns_1]
metody podające (wykład informacyjny, konwencjonalny, konwersatoryjny); problemowe (wykład problemowy, dyskusja); metody eksponujące (prezentacja multimedialna, film)
9
studiowanie/czytanie literatury uzupełniającej do egzaminu; przygotowanie do zaliczenia treści programowych modułu
21 egzamin [_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)