Diagnoza w resocjalizacji Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N2PE12.2015

Nazwa modułu: Diagnoza w resocjalizacji
Kod modułu: 12-PE-RM-N2-DR
Kod programu: 12-N2PE12.2015
Semestr:
  • semestr letni 2016/2017
  • semestr letni 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 2
Opis:
Program modułu: Diagnoza w resocjalizacji zapoznaje studentów z wiedzą i praktyczną dotyczącą zasad, typów i rodzaju diagnozy stosowanej w resocjalizacji, procedur i instytucji, które realizują zadania diagnostyczne, danych niejawnych, w odniesieniu do typów i rodzajów zaburzeń i typów niedostosowania społecznego in. Moduł umożliwia nabycie umiejętności korzystania z narzędzi diagnostycznych, klinicznego przeprowadzenia diagnozy resocjalizacyjnej, tworzenia własnych narzędzi i budowania warsztatu pracy diagnostycznej.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych, ma świadomość istnienia etycznego wymiaru diagnozowania i oceniania uczniów [_K_1]
K_K06 [3/5] KN_K05 [4/5]
jest wrażliwy na problemy edukacyjne i społeczne, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie, oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne [_K_2]
K_K07 [3/5]
potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, na temat zagadnień i problemów w diagnozie resocjalizacyjnej, [_U_1]
K_U06 [3/5] KN_W02 [4/5]
potrafi dokonywać obserwacji sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej oraz psychologii do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych i społecznych, a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji, potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań w określonych obszarach praktycznych, potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną w celu analizy złożonych problemów w celu diagnozowania i projektowania działań praktycznych [_U_2]
K_U02 [3/5] K_U09 [3/5] KN_U01 [3/5] KN-U02 [3/5]
ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki resocjalizacyjnej, ma wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań diagnostycznych w praktyce pedagogicznej, [_W_1]
K_W04 [3/5] KN_W06 [4/5]
posiada wiedzę odnoszącą się do specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniów niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem [_W_2]
KN_W09 [3/5]
ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat biologicznych, psychologicznych, społecznych, filozoficznych podstaw kształcenia i wychowania; rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii [_W_3]
K_W11 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
egzamin [_w_1]
egzamin – egzamin pisemny
_U_1 _W_1 _W_2 _W_3
aktywność na zajęciach - weryfikacja ciągła [_w_2]
obecność na zajęciach - ćwiczeniach, aktywny udział wyrażający się przygotowaniem merytorycznym i praktycznym do zadanego zagadnienia
_U_1 _W_1 _W_2 _W_3
praca pisemna [_w_3]
praca pisemna – diagnoza resocjalizacyjna
_K_1 _K_2 _U_2 _W_1 _W_2 _W_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fns_1]
metody podające wspomagane prezentacją
9
zapoznanie z literaturą, przygotowanie merytoryczne do egzaminu
17 egzamin [_w_1]
ćwiczenia [_fns_2]
metody podające i aktywizujące
9
zapoznanie z literaturą, przygotowanie merytoryczne i praktyczne do ćwiczeń, przygotowanie pracy pisemnej – diagnozy resocjalizacyjnej
25 aktywność na zajęciach - weryfikacja ciągła [_w_2] praca pisemna [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)