Psychologia zaburzeń i psychopatologia Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N2PE12.2015

Nazwa modułu: Psychologia zaburzeń i psychopatologia
Kod modułu: 12-PE-RM-N2-PZP
Kod programu: 12-N2PE12.2015
Semestr:
  • semestr zimowy 2016/2017
  • semestr zimowy 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Program modułu: Psychologia zaburzeń i psychopatologia zapoznaje studentów z wiedzą teoretyczną z zakresu normy i patologii w rozwoju dzieci i młodzieży; omówienie modeli psychopatologii. Przekazanie wiedzy na temat grup zaburzeń klinicznych u dzieci i młodzieży ze szczególnym wskazaniem na zaburzenia wieku rozwojowego. Omówienie etapów i celów postępowania diagnostycznego w psychologicznej diagnozie klinicznej dzieci i młodzieży z zaburzeniami. Samodzielnie zapoznaje się z literaturą zalecaną i poszukuje odniesień w praktyce.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest wrażliwy na problemy edukacyjne i społeczne, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne, w celu diagnozy w zakresie zaburzeń i psychopatologii [_K_1]
K_K07 [2/5]
potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań praktycznych w zakresie zaburzeń i psychopatologii [_U_1]
K_U08 [3/5]
Zna terminologię używaną w psychologii i psychopatologii oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych, zna zagadnienia z psychopatologii rozwoju człowieka w aspekcie etiologii i diagnozy nozologicznej i psychologicznej [_W_1]
K_W01 [3/5]
Ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji medycznych, terapeutycznych, pomocowych [_W_2]
K_W10 [3/5]
Ma rozszerzoną wiedzę na temat biologicznych, psychologicznych, fizjologicznych podstaw kształcenia i wychowania, rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii [_W_3]
K_W11 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
praca pisemna [_w_1]
jest wrażliwy na problemy edukacyjne i społeczne, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne, w celu diagnozy w zakresie zaburzeń i psychopatologii
_K_1 _U_1 _W_1 _W_2 _W_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fns_1]
wykład wspomagany prezentacją multimedialną
9
zapoznanie się z treścią wykładów oraz lekturą i zalecanymi materiałami; przygotowanie pracy pisemnej
51 praca pisemna [_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)