E-learning w przedsiębiorstwach Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S1PE12.2015

Nazwa modułu: E-learning w przedsiębiorstwach
Kod modułu: 12-PE-WM-S1-1ELWP
Kod programu: 12-S1PE12.2015
Semestr:
  • semestr letni 2018/2019
  • semestr letni 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Opis:
Przedmiot E-learning w przedsiębiorstwie ma umożliwić studentom zapoznanie się z najlepszymi doświadczeniami i sugestiami dotyczącymi wykorzystania e-learningu w instytucjach oświatowych. Wiedza i umiejętności w przedstawianym obszarze technologii informacyjnej i komunikacyjnej opartej o wykorzystanie komputerów i sieci komputerowych jest niezbędnym czynnikiem budowania przewagi konkurencyjnej i efektywności tych instytucji. W ramach przedmiotu studenci nabędą umiejętności jak prawidłowo przygotować osoby odpowiedzialne za opracowywanie programów szkoleń z firm / instytucji szkoleniowych/przedsiębiorstw do tworzenia treści merytorycznych szkoleń, które realizowane będą w formule on-line. Studenci nabędą również nowe kompetencje do samodzielnego opracowywania scenariuszy szkoleń e-learningowych oraz na ich podstawie e-szkoleń.
Wymagania wstępne:
Posiadanie podstawowej wiedzy z zakresu e-learningu oraz umiejętności obsługi komputera (System operacyjny, programy biurowe, Internet).
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia; ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje oceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności w trakcie realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych); docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla utrzymania i rozwoju prawidłowych więzi w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych. [_K_1]
K_K01 [3/5] K_K02 [4/5] KN_K01 [5/5]
ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki. [_K_2]
K_K03 [3/5] K_K05 [4/5]
jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie; odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne. [_K_3]
K_K07 [4/5] K_K08 [5/5]
potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań; potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT); potrafi przetwarzać teksty, wykorzystywać arkusze kalkulacyjne, korzystać z baz danych, posługiwać się grafiką prezentacyjną, korzystać z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwać i przetwarzać informacje. [_U_1]
K_U02 [2/5] K_U04 [3/5] KN_U18 [5/5]
posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań; potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań pedagogicznych; potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań zgodnie z obowiązującymi normami prawnymi, zawodowymi, moralnymi; potrafi wykorzystywać technologię informacyjną w pracy pedagogicznej. [_U_2]
K_U05 [2/5] K_U10 [3/5] KN_U17 [3/5]
potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznymi w podejmowanej działalności, dostrzega i analizuje dylematy etyczne; przewiduje skutki konkretnych działań pedagogicznych; potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań pedagogicznych z wykorzystaniem technologii informatycznych. [_U_3]
K_U12 [4/5] KN_U13 [4/5]
zna elementarną terminologię używaną w pedagogice i rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych; ma elementarną wiedzę o miejscu pedagogiki w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi; posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania - uczenia się. [_W_1]
K_W01 [4/5] K_W02 [4/5] KNO_W01 [5/5]
ma podstawową wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej i pomocowej; ma elementarną wiedzę o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych. [_W_2]
K_W15 [2/5] K_W17 [1/5]
ma elementarną wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju; ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych; zna techniki informatyczne, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, korzystania z baz danych, posługiwania się grafiką prezentacyjną, korzystania z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji. [_W_3]
K_W18 [3/5] K_W19 [1/5] KN_W15 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Kolokwium w postaci testu lub opracowanie referatu. Oraz ukończenie kursu e-learningowego. [_w_1]
Sprawdzenie czy student posiada teoretyczną wiedzę w zakresie e-learningu oraz blended learningu w przedsiębiorstwie i jego otoczeniu.
_K_2 _K_3 _U_1 _U_2 _U_3 _W_1 _W_2 _W_3
Zadanie zaliczeniowe 1 [_w_2]
Sprawdzenie czy student posiada szczegółową teoretyczną wiedzę w zakresie: • scenariuszy e-szkoleń; • scenariuszy e-testu; • tworzenia e-szkoleń na podstawie scenariuszy; • mechanizmów, narzędzi i rozwiązań informatycznych stosowanych w procesach zdalnego nauczania; • budowania aplikacji e-learningowej z wykorzystaniem poznanych narzędzi .
_K_1 _K_2 _K_3 _U_1 _U_2 _U_3
Zadanie zaliczeniowe 2 [_w_3]
Sprawdzenie, czy student potrafi opracować scenariusz e-szkolenia.
_K_1 _K_2 _K_3 _U_1 _U_2 _U_3 _W_1 _W_2 _W_3
zadanie zaliczeniowe 3 [_w_4]
Sprawdzenie czy student potrafi przygotować e-szkolenie na podstawie przygotowanego scenariusza.
_K_1 _K_2 _K_3 _U_1 _U_2 _U_3 _W_1 _W_2 _W_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fs_1]
Przedstawienie wybranych zagadnień podstawowych z zakresu e-learningu oraz blended learningu w przedsiębiorstwie i jego otoczeniu. Kształtowanie teoretycznej wiedzy w zakresie: • scenariuszy e-szkoleń; • scenariuszy e-testu; • tworzenia e-szkoleń na podstawie scenariuszy; • mechanizmów, narzędzi i rozwiązań informatycznych stosowanych w procesach zdalnego nauczania; • budowania aplikacji e-learningowej z wykorzystaniem poznanych narzędzi . Sprawdzenie czy student posiada szczegółową teoretyczną wiedzę w zakresie powyższych zagadnień. Kształtowanie praktycznych umiejętności w zakresie opracowania scenariusza e-szkoleń. Sprawdzenie czy student potrafi opracować scenariusz e-szkoleń. Kształtowanie praktycznych umiejętności w zakresie tworzenia e-szkolenia na podstawie przygotowanego scenariusza. Sprawdzenie czy student potrafi zaprojektować e-szkolenie na podstawie przygotowanego scenariusza.
8
Lektura uzupełniająca (w wersji drukowanej bądź elektronicznej), jej analiza; udział w kursie zdalnym, ukończenie kursu e-learningowego „Elearning w przedsiębiorstwie” (min. na poziomie 50%); praca z tekstem. Utrwalenie teoretycznej wiedzy w zakresie: • scenariuszy e-szkoleń; • scenariuszy e-testu; • tworzenia e-szkoleń na podstawie scenariuszy; • mechanizmów, narzędzi i rozwiązań informatycznych stosowanych w procesach zdalnego nauczania; • budowania aplikacji e-learningowej z wykorzystaniem poznanych narzędzi . Udział w kursie zdalnym, ukończenie kursu e-learningowego „Elearning w przedsiębiorstwie” (min. na poziomie 50%). Opracowanie referatu na wybrany temat z listy zaproponowanych przez wykładowcę. Utrwalenie praktycznych umiejętności w zakresie opracowania scenariusza e-szkoleń. Opracowanie scenariusza e-szkolenia na wybrany temat z listy zaproponowanych przez wykładowcę. Utrwalenie praktycznych umiejętności w zakresie tworzenia e-szkolenia na podstawie przygotowanego scenariusza. Zaprojektowanie e-szkolenia na podstawie przygotowanego scenariusza.
40 Kolokwium w postaci testu lub opracowanie referatu. Oraz ukończenie kursu e-learningowego. [_w_1] Zadanie zaliczeniowe 1 [_w_2] Zadanie zaliczeniowe 2 [_w_3] zadanie zaliczeniowe 3 [_w_4]
e-learning [_fs_2]
Przedstawienie wybranych zagadnień podstawowych z zakresu e-learningu oraz blended learningu w przedsiębiorstwie i jego otoczeniu. Kształtowanie teoretycznej wiedzy w zakresie: • scenariuszy e-szkoleń; • scenariuszy e-testu; • tworzenia e-szkoleń na podstawie scenariuszy; • mechanizmów, narzędzi i rozwiązań informatycznych stosowanych w procesach zdalnego nauczania; • budowania aplikacji e-learningowej z wykorzystaniem poznanych narzędzi . Sprawdzenie czy student posiada szczegółową teoretyczną wiedzę w zakresie powyższych zagadnień. Kształtowanie praktycznych umiejętności w zakresie opracowania scenariusza e-szkoleń. Sprawdzenie czy student potrafi opracować scenariusz e-szkoleń. Kształtowanie praktycznych umiejętności w zakresie tworzenia e-szkolenia na podstawie przygotowanego scenariusza. Sprawdzenie czy student potrafi zaprojektować e-szkolenie na podstawie przygotowanego scenariusza.
7
Lektura uzupełniająca (w wersji drukowanej bądź elektronicznej), jej analiza; udział w kursie zdalnym, ukończenie kursu e-learningowego „Elearning w przedsiębiorstwie” (min. na poziomie 50%); praca z tekstem. Utrwalenie teoretycznej wiedzy w zakresie: • scenariuszy e-szkoleń; • scenariuszy e-testu; • tworzenia e-szkoleń na podstawie scenariuszy; • mechanizmów, narzędzi i rozwiązań informatycznych stosowanych w procesach zdalnego nauczania; • budowania aplikacji e-learningowej z wykorzystaniem poznanych narzędzi . Udział w kursie zdalnym, ukończenie kursu e-learningowego „Elearning w przedsiębiorstwie” (min. na poziomie 50%). Opracowanie referatu na wybrany temat z listy zaproponowanych przez wykładowcę. Utrwalenie praktycznych umiejętności w zakresie opracowania scenariusza e-szkoleń. Opracowanie scenariusza e-szkolenia na wybrany temat z listy zaproponowanych przez wykładowcę. Utrwalenie praktycznych umiejętności w zakresie tworzenia e-szkolenia na podstawie przygotowanego scenariusza. Zaprojektowanie e-szkolenia na podstawie przygotowanego scenariusza.
40 Kolokwium w postaci testu lub opracowanie referatu. Oraz ukończenie kursu e-learningowego. [_w_1] Zadanie zaliczeniowe 1 [_w_2] Zadanie zaliczeniowe 2 [_w_3] zadanie zaliczeniowe 3 [_w_4]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)