Doradztwo w kreowaniu rozwoju indywidualnego Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S1PE12.2015

Nazwa modułu: Doradztwo w kreowaniu rozwoju indywidualnego
Kod modułu: 12-PE-DZ-S1-5DKRI
Kod programu: 12-S1PE12.2015
Semestr:
  • semestr letni 2017/2018
  • semestr letni 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Moduł przedmiotu doradztwo w kreowaniu rozwoju indywidualnego ma umożliwić studentom zdobywanie wiedzy w zakresie doradztwa w kreowaniu własnego rozwoju (indywidualnego, emocjonalno-społecznego) oraz rozwijaniu kompetencji miękkich, umożliwiających zwiększanie gotowości do radzenia sobie w nowych, trudnych sytuacjach społecznych, zawodowych, w procesie wspierania rozwoju własnego i innych osób wymagających szeroko pojętego wsparcia i terapii. W takcie realizacji przedmiotu zostaną poruszone treści związane z etyką wykonywanego zawodu.
Wymagania wstępne:
Wymagane treści realizowane w zakresie przedmiotów ogólnopedagogicznych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji, możliwości i ograniczeń w wykonywaniu zadań doradcy zawodowego i edukacyjnego, pedagoga szkolnego i socjoterapeuty; doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia [_K_1]
K_K01 [3/5]
widzi innego człowieka z różnych punktów odniesienia w sensie holistycznym, dostrzega, diagnozuje i umiejętnie reaguje na zjawiska związane z wychowaniem, kształceniem, opieką; ma rozwinięte kompetencje komunikacyjne i umiejętnie z nich korzysta w projektowaniu działalności zawodowej [_K_2]
K_K02 [3/5]
posiada podstawową wiedzę o różnych zjawiskach społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), potrafi je zanalizować i łączyć z działalnością pedagoga społecznego oraz doradcy zawodowego i edukacyjnego; [_U_1]
K_U01 [3/5]
ma praktyczne umiejętności w zakresie diagnozowania potrzeb człowieka oraz w zależności od jego środowiska społecznego, kulturowego i instytucjonalnego (instytucje społeczne i edukacyjne) i planowania i realizacji działań wspierających dokonywanie wyborów i podejmowanie decyzji środowisku, potrafi rozwijać własne umiejętności i kompetencje w komunikacji interpersonalnej, potrafi zaprojektować plan własnego rozwoju zawodowego [_U_2]
K_U05 [3/5] KN_U15 [3/5]
podejmuje skuteczne, oparte na podstawach naukowych i etycznych działania na rzecz jednostek, rodzin, grup i środowisk społecznych, wymagających wsparcia specjalistyczno-pedagogicznego; potrafi wypowiadać się w formie ustnej i pisemnej na tematy związane ze specyfiką studiów, a wynikające z analizy wskazanej literatury, indywidualnej pracy badawczej [_U_3]
K_U06 [3/5] K_U12 [3/5]
zna elementarną terminologię używaną w pedagogice społecznej, doradztwie zawodowym i edukacyjnym i socjoterapii; rozumie jej źródła ma podstawową wiedzę dotyczącą psychologicznych aspektów funkcjonowania człowieka w społeczeństwie oraz sposobu, w jaki rzeczywista bądź wyobrażona obecność innych ludzi oddziałuje na ludzkie myślenie, odczuwanie i zachowanie, jak również praktyczne usprawnianie ich umiejętności społecznych; ma podstawową wiedzę na temat procesu wspierania człowieka w trudnych życiowo sytuacjach rozwojowych i społecznych, również w sytuacji zagrożenia marginalizacją i wykluczeniem społecznym; [_W_1]
K_W01 [3/5] K_W05 [3/5]
zna problemy środowiskowe i wychowawcze, zwłaszcza te związane z niedostosowaniem społecznym, funkcjonalnym, związane z brakiem równowagi społeczno-ekonomicznej; zna potrzeby i problemy człowieka, ma podstawową wiedzę niezbędną do udzielania skutecznej pomocy jednostce w osiąganiu i utrzymaniu pełni możliwości fizycznych, psychicznych i społecznych ; [_W_2]
K_W15 [3/5] K_W16 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
praca pisemna [_w_1]
sprawdzenie stopnia znajomości treści wykładów, literatury podstawowej i uzupełniającej
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _U_3 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fs_1]
wykład wybranych zagadnień podstawowych z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych
15
lektura uzupełniająca, analiza dokumentów, praca z tekstem
35 praca pisemna [_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)