Warsztat rozwoju umiejętniości interpersonalnych Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S1PE12.2015

Nazwa modułu: Warsztat rozwoju umiejętniości interpersonalnych
Kod modułu: 12-PE-DZ-S1-5WR
Kod programu: 12-S1PE12.2015
Semestr:
  • semestr letni 2018/2019
  • semestr letni 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Przedmiot ma na celu rozpoznanie własnego potencjału studentów oraz sposobów jego rozwijania. Zapoznanie studentów z podstawami skutecznej komunikacji, istotą aktywnego słuchania oraz barierami komunikacyjnymi. Przybliżenie charakterystyki postawy asertywnej oraz rozwinięcie umiejętności przyjmowania jej w kontaktach społecznych. Kształtowanie aktywnej postawy poszerzania własnych kompetencji interpersonalnych.
Wymagania wstępne:
Student zna właściwe sposoby komunikacji w zróżnicowanych sytuacjach społecznych.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji, możliwości i ograniczeń w wykonywaniu zadań pedagoga społecznego; doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia; widzi innego człowieka z różnych punktów odniesienia w sensie holistycznym, dostrzega, diagnozuje i umiejętnie reaguje na zjawiska związane z wychowaniem, kształceniem, opieką; ma rozwinięte kompetencje komunikacyjne i umiejętnie z nich korzysta w projektowaniu działalności zawodowej [_K_1]
K_K01 [4/5] K_K02 [3/5] K_K03 [3/5]
charakteryzuje się postawą szacunku i zrozumienia wobec ludzi, z którymi pracuje, a także umiejętnością właściwego zachowania się wobec nich; przestrzega zasady etyki zawodowej, charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością wobec problemów innych oraz postawą prospołeczną i poczuciem odpowiedzialności za siebie i innych [_K_2]
K_K04 [3/5] K_K05 [3/5] KNO_K01 [3/5]
potrafi wypowiadać się w formie ustnej i pisemnej na tematy związane ze specyfiką studiów, a wynikające z analizy wskazanej literatury, indywidualnej pracy badawczej [_U_1]
K_U01 [3/5] K_U02 [3/5] K_U06 [3/5]
ma rozwinięte umiejętności w zakresie różnych form wypowiedzi, a w szczególności potrafi w sposób zwięzły i trafny wyrażać swoje myśli, sprawnie i skutecznie przemawiać, poprawnie konstruować teksty, prowadzić dyskusję, polemiki i negocjacje, autoprezentacje i posługiwać się językiem w oficjalnych sytuacjach publicznych [_U_2]
K_U07 [5/5] K_U08 [4/5] K_U10 [3/5]
zna elementarne zagadnienia z zakresu prowadzenia dyskusji, polemiki, negocjacji, autoprezentacji oraz posługiwania się językiem w sytuacjach publicznych; ma podstawową wiedzę dotyczącą komunikacji interpersonalnej z uwzględnieniem kontekstu przemian komunikacyjno-językowych, kulturowych i społecznych; zna prawidłowości i zakłócenia procesu komunikowania interpersonalnego i ich skutki w obszarach pomocy i doradztwa [_W_1]
K_W01 [4/5] K_W02 [3/5] K_W08 [3/5]
charakteryzuje się właściwą postawą etyczną, ułatwiającą mu wykonywanie pracy socjoterapeuty i doradcy zawodowego; zna uregulowania prawne i etyczne dotyczące wykonywania tych zawodów [_W_2]
K_W06 [2/5] K_W15 [3/5] K_W19 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium [_w_1]
sprawdzenie stopnia znajomości treści ćwiczeń, terminologii związanej z komunikacją interpersonalną, asertywnością.
_U_1 _W_1
prezentacja (ćwiczenia dramowe) [_w_2]
sprawdzenie stopnia znajomości wiadomości teoretycznych oraz umiejętności zastosowania ich w ćwiczeniach odzwierciedlających rzeczywiste sytuacje społeczne z zakresu doradztwa zawodowego i edukacyjnego.
_K_1 _K_2 _U_2 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
konwersatorium [_fs_1]
dyskusja, zajęcia metodą warsztatową obrazujące najważniejsze zagadnienia z zakresu skutecznej komunikacji oraz asertywności; Dramowe scenki związane z rozwijaniem umiejętności interpersonalnych; Kolokwium sprawdzające wiedzę z ćwiczeń i omówienie wyników
30
zapoznanie się z literaturą przedmiotu, praca z tekstem; Indywidualne przygotowanie się do udziału w scenkach dramowych, zapoznanie się z adekwatnymi zachowaniami i reakcjami na poszczególne sytuacje; powtórzenie materiału.
70 kolokwium [_w_1] prezentacja (ćwiczenia dramowe) [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)