Diagnostyka ludzkich kompetencji Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S1PE12.2015

Nazwa modułu: Diagnostyka ludzkich kompetencji
Kod modułu: 12-PE-DZ-S1-1DLK
Kod programu: 12-S1PE12.2015
Semestr:
  • semestr letni 2018/2019
  • semestr letni 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
moduł diagnozowanie ludzkich kompetencji ma umożliwić studentom poznanie podstawowych zagadnień związanych z diagnozowaniem możliwości indywidualnych, umiejętności i kompetencji człowieka w różnych okresach rozwoju, by zapewnić mu wsparcie w sytuacjach ważnych społecznie, by rozwijał spójnie strategie służące autokreacji i samorealizacji. Studenci będą mieli okazję powiązać wiedzę z zakresu różnych obszarów psychologii i zapoznają się z narzędziami diagnostycznymi oraz ich zastosowaniem w praktyce. W takcie realizacji przedmiotu zostaną poruszone treści związane z etyką wykonywanego zawodu.
Wymagania wstępne:
znajomość treści z zakresu przedmiotów ogólnopedagogicznych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania diagnostyczne, a także jest przekonany o wadze zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania etyki zawodowej [_K_1]
K_K03 [4/5] K_K04 [4/5]
ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności diagnostycznych i terapeutycznych, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego w szczególności poszukiwania nowych metod i narzędzi diagnostycznych, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności [_K_2]
K_K01 [4/5]
ma praktyczne umiejętności w zakresie diagnozowania potrzeb człowieka oraz diagnozy środowiska społecznego, kulturowego i instytucjonalnego (instytucje społeczne i edukacyjne); planowania i realizacji działań w środowisku (także o charakterze profilaktycznym, socjoterapeutycznym, socjopedagogicznym), komunikacji interpersonalnej, wzbogacania oraz doskonalenia swojej wiedzy i kompetencji w zakresie praktycznego działania oraz tworzenia własnego warsztatu metodycznego; tworzy i prowadzi rozmaite formy metodyczno-organizacyjne umożliwiające lub wspierające pracę nad potencjałem społecznym dzieci, młodzieży, rodziny [_U_1]
K_U03 [4/5]
potrafi inicjować i opracowywać, korzystając z różnych źródeł zajęcia atrakcyjne, różnorodne i bogate w treści kształcące, poznawcze, rozwijające wrażliwość i kształtujące osobowość człowieka w rodzinie oraz innych grupach społecznych; posiada elementarne umiejętności; dokonuje obserwacji i interpretacji sytuacji psychopedagogicznej jednostki; potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności pedagogicznej [_U_2]
K_U10 [4/5] K_U13 [4/5]
ma elementarną wiedzę dotyczącą miejsca doradztwa zawodowego i socjoterapii w systemie nauk pedagogicznych, oraz obszarach praktyki społecznej, z uwzględnieniem indywidualnej specyfiki rozwojowej oraz środowiska, w jakim żyje człowiek; ma podstawową wiedzę z zakresu przeprowadzania prawidłowego procesu diagnostycznego w odniesieniu do indywidualnych jednostek, ma elementarną wiedzę na temat wspierania rozwoju dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych w zakresie rozwoju indywidualnego; dotyczącą zasad metodologicznych, zna elementarną terminologię z zakresu pedagogiki i dziedzin pokrewnych wykorzystywaną w procesie diagnozy psychopedagogicznej [_W_1]
K_W02 [4/5] K_W03 [4/5] K_W04 [4/5]
ma podstawową wiedzę dotyczącą psychologicznych aspektów funkcjonowania człowieka w społeczeństwie oraz sposobu, w jaki relacje międzyludzkie oddziałują na ludzkie myślenie, odczuwanie i zachowanie, jak również praktyczne usprawnianie ich umiejętności społecznych; ma podstawową wiedzę na temat udzielania pomocy, procesu wspierania człowieka w trudnych życiowo sytuacjach rozwojowych i społecznych, również w sytuacji podtrzymywania pełni możliwości fizycznych, psychicznych i społecznych człowieka. [_W_2]
K_W05 [4/5] K_W16 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
praca pisemna [_w_1]
sprawdzenie stopnia znajomości treści wykładów i literatury uzupełniającej; sprawdzenie czy student potrafi wykazać się kreatywnym myśleniem oraz intuicją i zaproponować oryginalne spojrzenie na diagnozę indywidualną
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fs_1]
wykład z wybranych zagadnień podstawowych z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych
15
lektura uzupełniając, praca z tekstem
35 praca pisemna [_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)