Tworzenie i ewaluacja programów profilaktycznych i socjoterapeutycznych Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S1PE12.2015

Nazwa modułu: Tworzenie i ewaluacja programów profilaktycznych i socjoterapeutycznych
Kod modułu: 12-PE-DZ-S1-7TEP
Kod programu: 12-S1PE12.2015
Semestr:
  • semestr zimowy 2018/2019
  • semestr zimowy 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Moduł Tworzenie i ewaluacja programów profilaktycznych i terapeutycznych ma na celu zapoznanie studenta z procedurą tworzenia programów terapeutycznych i socjoterapeutycznych wobec różnych problemów i patologii społecznych, wychowawczych. W szczególności ma wykształcić u studenta umiejętności praktycznego wykorzystania wiedzy teoretycznej z zakresu diagnozy, metod i technik pacy z grupą, profilaktyki społecznej w celu projektowania w szerokim zakresie działań o charakterze kompleksowym. Ponadto moduł daje możliwość stworzenia, realizacji i ewaluacji programów profilaktycznych w odniesieniu do środowiska lokalnego.
Wymagania wstępne:
Profilaktyka społeczna i szkolna
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
uczestniczy w przygotowywaniu projektów i programów z zakresu profilaktyki, socjoterapii i wsparcia społecznego dla grup najbardziej potrzebujących pomocy w środowisku – w mikro-, jaki i makrogrupach; [_K_1]
K_K03 [2/5] KN_K07 [3/5]
ma praktyczne umiejętności w zakresie diagnozowania potrzeb dzieci i dorosłych oraz diagnozy środowiska społecznego, kulturowego i instytucjonalnego (instytucje społeczne i edukacyjne); potrafi planować i tworzyć programy profilaktyczne i socjoterapeutyczne dla środowiska społecznego i szkolnego wykorzystując różne metody i techniki [_U_1]
K_U03 [3/5] KN_U03 [4/5] KN_U05 [3/5]
potrafi włączać się w istniejące (lub tworzyć własne) projekty i programy profilaktyczne, terapeutyczne, socjoterapeutyczne, zarówno w rodzinach, instytucjach, a także w środowisku (przestrzeni otwartej) [_U_2]
K_U09 [3/5]
zna problemy środowiskowe i wychowawcze, zwłaszcza te związane z niedostosowaniem społecznym, funkcjonalnym, związane z brakiem równowagi społeczno-ekonomicznej; zna potrzeby i problemy osób i rodzin wymagających wsparcia, opieki i pomocy w różnych zakresach w środowisku lokalnym [_W_1]
K_W15 [3/5] KN_W10 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
projekt grupowy – program profilaktyczny lub socjoterapeutyczny [_w_1]
projekt grupowy – stworzenie i ewaluacja programu profilaktycznego i socjoterapeutycznego zgodnie z przyjętymi standardami
_K_1 _U_1 _U_2 _W_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fs_1]
metoda projektu (prezentacja standardów, odniesienie do przykładów, podział prac grupowych, ewaluacja etapów, prezentacja i dyskusja nad programami)
15
przygotowanie projektu grupowego, analiza literatury
35 projekt grupowy – program profilaktyczny lub socjoterapeutyczny [_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)