Śródroczna praktyka metodyczna Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S1PE12.2015

Nazwa modułu: Śródroczna praktyka metodyczna
Kod modułu: 12-PE-PETP-S1-1SPM
Kod programu: 12-S1PE12.2015
Semestr:
  • semestr zimowy 2018/2019
  • semestr zimowy 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Treści: -Śródroczna praktyka metodyczna ma umożliwić studentom zapoznanie się z organizacja pracy, strukturami, formami pracy i zarządzania instytucji opiekuńczych, wychowawczych, pomocowych. -Praktyki metodyczne maja dać możliwość studentom poznania nowych tendencji w dziedzinie opieki instytucjonalnej w Polsce -Pozwalają poznać problemy z jakimi borykają się placówki opiekuńczo-wychowawcze i pomocowe -Ma dać możliwość zastosowania wybranych technik metod i narzędzi w pracy z podopiecznym
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
charakteryzuje się postawa poszukującą i udoskonalająca własny warsztat pracy, rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Charakteryzuje się kreatywnością, twórczą postawą w poszukiwaniu rozwiązywania problemów w codziennej pracy z osobami wymagającymi wsparcia. Cechuje go otwartość w kontaktach interpersonalnych [_K_1]
K_K01 [2/5] K_K02 [2/5]
ma przekonanie o sensie wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym, wykazuje aktywność i podejmuje trud w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej. Postępuje zgodnie z zasadami etyki pracy socjalnej [_K_2]
K_K03 [4/5] K_K04 [4/5] K_K05 [2/5]
potrafi wykorzystywać podstawową wiedze teoretyczną z zakresu pedagogiki opiekuńczej oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów wychowawczych , opiekuńczych oraz funkcjonowania instytucji opiekuńczo-wychowawczych; potrafi dokonywać analizy własnych działań i wskazań a także w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się na ten temat [_U_1]
K_U02 [2/5] K_U03 [4/5]
posiada umiejętności poszukiwania twórczych metod pracy z osobami wymagającymi wsparcia i pomocy, szczególnie niedostosowanymi społecznie z wykorzystaniem różnych źródeł i zasobów indywidualnych, społecznych, kulturowych [_U_2]
K_U06 [4/5] K_U11 [2/5]
ma elementarną wiedze o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego oraz zachodzących miedzy nimi relacjach; ma podstawową wiedzę na temat procesu wdrażania jednostki do życia w społeczeństwie jak i społeczno- kulturowe uwarunkowania pracy instytucji opiekuńczo-wychowawczych. [_W_1]
K_W01 [2/5] K_W10 [2/5]
ma podstawową wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej i pomocowej; zna i potrafi wskazać cele , strukturę organizacji i funkcjonowanie różnych instytucji wychowawczych i opiekuńczych oraz potrafi scharakteryzować nowe tendencje w obszarze opieki instytucjonalnej w Polsce i Europie [_W_2]
K_W07 [4/5] K_W11 [2/5] K_W15 [2/5] K_W19 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
prezentacja [_w_1]
Sprawdzenie umiejętności pracy w grupie oraz stopnia wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej w celu przedstawienia i analizowania działalności wybranych instytucji pomocowych i opiekuńczo-wychowawczych
_K_2 _U_1 _W_1 _W_2
projekt [_w_2]
Sprawdzenie czy student potrafi przedstawić opis misji wybranej instytucji pomocowej czy opiekuńczej oraz czy potrafi dokonać oceny pracy instytucji wskazać próbę stworzenia lepszego bardziej przyjaznego dla podopiecznego modelu jej pracy
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
konwersatorium [_fs_1]
Sprawdzenie umiejętności pracy z indywidualnym przypadkiem – zakres stosowanej metody i sposoby realizacji pracy z jednostką; praca z grupą- odmiany , proces grupowy i techniki i jego usprawniania, możliwości wykorzystania metody w instytucjonalnych formach pomocowych i opiekuńczych; analiza przykładów pracy w oparciu o metodę organizowania środowiska , schemat postępowania, cele społeczne i operacyjne tej metody. Możliwości wykorzystania wymienionej metody w aktywizowaniu podopiecznych różnych instytucji oraz ich integracji ze środowiskiem
30
Przygotowanie zajęć tematycznych do pracy z indywidualnym przypadkiem w wybranej instytucji pomocowej; wykonanie projektu w oparciu o metodę pracy z grupą; zebranie materiałów i przygotowanie w grupach prezentacji
30 prezentacja [_w_1] projekt [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)