Zajęcia umuzykalniające Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S1PE12.2015

Nazwa modułu: Zajęcia umuzykalniające
Kod modułu: 12-PE-WM-S1-4ZU
Kod programu: 12-S1PE12.2015
Semestr:
  • semestr zimowy 2017/2018
  • semestr zimowy 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Głównym celem przedmiotu jest zdobycie wiedzy teoretycznej korelowane z nabywaniem umiejętności praktycznych zarówno w rozwijaniu muzykalności i zainteresowań muzycznych ( wraz z umożliwieniem uczestnictwa w kulturze ) jak i w stymulowaniu rozwoju intelektualnego studenta. W ramach zajęć należy również rozwijać uzdolnienia muzyczne, dyspozycje poznawcze oraz zdolności odczuwania zawartych w utworach treści emocjonalnych.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach realizujących działania muzyczne; cechuje się kreatywnością i otwartością w kontaktach interpersonalnych; ma świadomość wartości i poszanowania dziedzictwa naturalnego i kulturalnego regionu, kraju lub świata oraz dostrzega jego ważność i aktualność dla budowania społeczeństwa obywatelskiego [_K_1]
K_K07 [2/5] K_K09 [2/5] KN_K02 [2/5] KN_K07 [2/5]
dostrzega i formułuje problemy moralne i etyczne związane z własną i cudzą pracą, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki [_K_2]
K_K05 [2/5] KN_K05 [2/5] KNO_K01 [2/5]
posiada praktyczne umiejętności w zakresie wszystkich poznanych form aktywności muzycznej; prawidłowego oddychania i śpiewu , akompaniowania na instrumentach perkusyjnych do zabaw i piosenek , gry na flecie prostym , ćwiczeniach ruchowych , improwizacji rytmicznej,, melodycznej i ruchowej; potrafi w sposób precyzyjny wypowiadać się na tematy dotyczące percepcji muzyki , odczuwania treści emocjonalnych zawartych w utworach, korzystając z dorobku literatury polskiej i światowej [_U_1]
K_U06 [2/5] K_U10 [3/5] KN_U11 [3/5] KN_U14 [3/5]
potrafi pracować w zespole pełniąc różne role oraz posiada umiejętności organizacyjne pozwalając na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych [_U_2]
K_U13 [2/5] KN_U06 [2/5] KN_U07 [2/5] KN_U13 [2/5]
potrafi samodzielnie rozwijać nabyte umiejętności wokalne, gry na flecie prostym oraz instrumentach perkusyjnych, ruchowe, twórcze oraz związane z percepcją muzyki, korzystając z dostępnych materiałów i źródeł oraz nowoczesnych technologii; potrafi dokonać podstawowej analizy i oceny wytworów kulturowych oraz wykorzystywać indywidualne umiejętności twórcze do projektowania i realizacji działań w różnych środowiskach [_U_3]
K_U04 [3/5] K_U15 [2/5] KN_U04 [3/5]
posiada elementarną wiedzę z zakresu terminologii, zasad i teorii muzyki ,potrafi ją skorelować z pokrewnymi dyscyplinami nauki i sztuki [_W_1]
K_W01 [2/5] K_W13 [2/5] KNO_W01 [2/5] KN_W02 [2/5]
jest praktycznie przygotowany do realizacji zadań dydaktycznych na dalszym etapie kształcenia poprzez działania we wszystkich formach aktywności muzycznej [_W_2]
K_W16 [3/5] KN_W09 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium [_w_1]
sprawdzenie stopnia znajomości treści teoretycznych związanych z zasadami i teorią muzyki
_U_1 _W_1
aktywność na zajęciach [_w_2]
praktyczne sprawdzenie umiejętności związanych ze stopniem zaawansowania w grze na flecie prostym , instrumentach perkusyjnych, znajomości poznanych piosenek dziecięcych, śpiewie z fonogestyką, ćwiczeniach rytmicznych
_U_1 _U_3 _W_2
prezentacja [_w_3]
sprawdzenie umiejętności pracy w grupie oraz stopnia wykorzystania wiedzy zdobytej podczas zajęć w celu przedstawienia zadań związanych z działaniami twórczymi
_K_1 _K_2 _U_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fs_1]
prezentacje-przedstawienie przez studentów efektów pracy w grupie; metoda aktywizująca inspirująca studentów do praktycznego działania; zastosowanie komunikatywnej metody nauczania z pisemną informacją zwrotną
30
wyszukanie odpowiednich materiałów i przygotowanie w grupach prezentacji (np .śpiewanek dla dzieci ); przygotowanie ćwiczeń rytmicznych, melodycznych ,zestawu utworów i piosenek na flet prosty; przyswojenie i utrwalenie wiedzy i umiejętności nabytych w trakcie zajęć
10 kolokwium [_w_1] aktywność na zajęciach [_w_2] prezentacja [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)